کد مطلب: 59508
 
«خانواده با حال» دوباره به کتابفروشی‌ها آمد
نشر پیدایش جلد جدیدی از مجموعه «خانواده باحال» را با ترجمه پرستو شجری برای گروه سنی نوجوان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از تسنیم، نشر پیدایش کتاب «خانواده باحال»، نوشته ژان فیلیپ اورو وینی‌یو، نویسنده فرانسوی، را روانه بازار نشر کرد. «خانواده باحال» که از سری مجموعه داستان‌های فیلیپ درباره شش برادر است، این‌بار ماجرای آنها را در کتابخانه شهرداری و حوادث مختلفی که برادر بزرگتر را سرگرم کرده است، روایت می‌کند. 
فیلیپ که سابقه نوشتن برای گروه سنی بزرگسال و کودک و نوجوان را دارد، در این اثر با زبانی طنز، داستانی هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که مخاطب نوجوان با خواندن آن احساس خستگی نمی‌کند. نشر پیدایش پیش از این نیز داستان‌هایی از مجموعه «خانواده با حال» را با عناوینی چون «سوپ ماهی قرمز» و «یک خانواده پرتغالی» را نیز منتشر کرده بود. 
مجموعه «خانواده باحال» داستان شش برادر است که نام همگی آنها «ژان» است و والدین برای اینکه آنها را با یکدیگر اشتباه نگیرند، براساس حروف الفبا آنها را نامیده‌اند. گفته می‌شود فیلیپ برای نگارش این مجموعه از خاطرات دوران کودکی خود الهام گرفته است. 
جلد جدید مجموعه «خانواده با حال» که با عنوان «یک نخود سبز برای شش نفر» منتشر شده، داستان جدیدی از این خانواده پرهیاهو را تعریف می‌کند. در معرفی این اثر آمده است: ژان یک‌چیزی‌ها با ماجراهایی جدید و خنده‌دار بازگشته‌اند. این شش ژان برادر هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند. یکی از کتابخانه جیم می‌شود، یکی داستان‌های نصفه و نیمه می‌نویسد، یکی برای انتقام دست به جادو و جنبل می‌زند، همگی با هم به شکار هایپرپلاس می‌روند، بزرگترها شب وحشتناکی را در خانه درختی تجربه می‌کنند، هرچند که آنها از هیچ چیز نمی‌ترسند(البته تقریباً از هیچ چیز نمی‌ترسند). هیجان و خنده ژان یک‌چیزی‌ها تمامی ندارد؛ البته در کنار پدر و مادرشان.  
نشر پیدایش کتاب حاضر را با ترجمه پرستو شجری در هزار نسخه و به قیمت 36 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب مناسب گروه سنی 9-12 سال منتشر شده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark