کد مطلب: 30725
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
حق و حقوق مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید پیگیری شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حق و حقوق مرزنشینان استان باید پیگیری شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۸
حق و حقوق مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید پیگیری شود
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در نشست شورای هم اندیشی مبادلات مرزی استان اظهار داشت: حق و حقوق مرزنشینان استان باید پیگیری شود تا شش درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از مرزهای استان اخذ نشود، زیرا اجرای این سیاست ها با مقرارت جاری تناقض دارد.

 
وی ادامه داد: قانون جاری مالیات بر ارزش افزوده یعنی توسعه قاچاق و این کار مورد رضایت مرزنشین نیست زیرا مرزنشین انتظار منتفع شدن از عواید مرز را دارد.

 
هاشمی عنوان کرد: مردم و تعاونیهای موجود باید در مبادلات مرزی دخیل و مباشرین این کار محدود و حق مرزنشین محترم شمرده شود.

 
استاندار سیستان و بلوچستان بر بازگشایی تمامی بازارچه های مرزی مصوب استان تاکید کرد و گفت: منافع مرزداران باید با منافع منطقه گره خورده باشد.

 
این مسئول اضافه کرد: اگر 3 میلیون لیتر سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می شود دو و نیم میلیون لیتر آن از خارج استان به این منطقه تزریق می‌شود که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

 
وی افزود: به منظور تسهیل در انجام مبادلات مرزی و استفاده مرزنشینان از سهمیه اختصاصی از الگوهای موفق سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد و چنانچه روستاییان توانایی انجام مبادلات مرزی را از لحاظ اقتصادی ندارند به صورت گروههای 10 نفره، یا روستا به روستا و یا از طریق شورا، دهیار و یک نماینده از تعاونی مرزنشینان این مهم را انجام دهد تا سود حاصله به طور صحیح و کامل به مردم مرزنشین برسد.

 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark