کد مطلب: 55881
 
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان خبر داد
نصب بیش از 3 هزار و 700 انشعاب گاز در زاهدان/هشدار شرکت گاز برای تسریع گازکشی مشترکین
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت:‌ تا کنون در پروژه گاز رسانی زاهدان بیش از 3 هزار و 750 انشعاب نصب شده است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصر هامون؛‌ محمد حسن تهرانی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون در خصوص پروژه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با حدود گذشت تقریبا شش ماه از پروژه گاز رسانی به زاهدان ما تلاش کردیم تا هم شبکه های جدید ایجاد کنیم و هم انشعابات گاز را در محله های مختلف افزایش و نصب کنیم.
وی افزود: 3 هزار و 750 انشعاب تا کنون نصب شده که این تعداد می توانند 8 هزار مشترک و واحد مسکونی استاندارد را بپذیرند اما تعداد مشترکینی که در حال حاضر از گاز استفاده می کنند هزار و 800 تاست.

تهرانی با تاکید بر رسیدن فصل سرما از شهروندان خواست تا هر چه سریعتر از این نعمت استفاده کنند و گاز کشی را برای دقایق آخر کار نگذارند. شرکت گاز هزینه ای بالغ بر 220 هزار تومان از هر مشترک برای نصب گاز دریافت می کند که این هزینه بسیار ناچیز است.
وی بیان داشت: طی جلسه ای که با حضور دست اندر کاران این پروژه انجام شد به بررسی چالش های این مسیر و راهکارهای پیشنهادی پرداخته شد و به نتایج خوبی نیز رسیدیم.

وی مهمترین مشکل مردم در این عرصه را بحث لوله کشی در منازل و دودکش های استاندارد و هوای تازه دانست و افزود: دودکش های استاندارد به لحاظ ایمنی و صرفه جویی در سوخت بسیار موثر هستند لذا باید دودکش دارای استاندارهای خاص باشد که معمولا در خانه های ساخته شده این موارد رعایت نشده است.

وی در خصوص عدم استقبال مردم از این پروژه خاطر نشان کرد: زمانیکه نظام مهندسی برای چکاپ استاندارهای لازم ورود پیدا می کند می بایست بخشی از ساختمان تخریب شود و این کار برای خانواده ها هزینه بر است و یک سری مشکلات اجرایی دارد که همین امر باعث می شود مردم کمتر رغبت کنند و استقبال کمتری داشته باشند.
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت:‌ ما همچنان سرعت کارمان در بحث انشعابات و ایجاد شبکه ادامه دارد و حدود 130 کیلومتر به شبکه قبلی اضافه شده و در حال حاضر حدود 275 کیلومتر شبکه در زاهدان ایجاد کردیم و از این تعداد حدود 130 کیلومتر گاز دار شده است.

وی اضافه کرد: این شبکه ها در محله های مختلف مانند بولوار بزرگمهر؛‌ خیابان دانش؛ بولوار انقلاب؛ خیابان آرش؛ خیابان توحید و منطقه زیباشهر در حال انجام است و امیدواریم با همکاری سازمانها و مردم بتوانیم هر چه سریعتر پروژه گاز رسانی زاهدان را به نتایخ خوبی برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه پروژه گاز رسانی به زاهدان تا چه زمانی طول خواهد کشید گفت: برنامه ما برای انجام کار در سریع ترین زمان ممکن است و شرکت گاز برای سه ماهه سوم پیمانکار جدید انتخاب کرده است تا محدوده جنوب شرق به سمت شرق را پوشش دهد و دو پیمانکار در سه ماهه چهارم انتخاب می کند تا محدوده مرکزی به سمت شمال شهر رو پوشش بدهند. ما در سال 97 انشالله 5 پیمانکار خواهیم داشت که در کوتاهترین زمان ممکن پروژه را رو به جلو ببرند.

وی اضافه کرد: هر منطقه ای که کار علمک زنی آن تمام می شود شرکت گاز با شرکت پخش فراوردهای نفتی مکاتبه می کند و کارت سوخت و کالابرگ نفتی آن منطقه و سوخت مایع آنها قطع می شود .

وی در خصوص پروژه گاز رسانی در منطقه مهرشهرگفت:‌ در منطقه مهرشهر بخشی از کار انجام شده و اتصال آن به شبکه اصلی و یک قسمت اضافه تر که در سالهای اخیر ساختمان سازی شده را در دستور کار قرار دادیم تا پیمانکار شبکه را تشکیل و اتصال را انجام دهد و ما امیدواریم تا انتهای سال منطقه مهرشهر هم گاز دار شود.

وی در پایان گفت: برای ترمیم آسفالت خیابانها قراردادی با شهرداری بسته شده و از مسئولین این بخش درخواست شده تا کار را با سرعت بیشتری و هماهنگ با شرکت گاز پیش ببرند.
انتهای پیام
Share/Save/Bookmark