کد مطلب: 58121
 
گزارشی از مشکلات گاز رسانی در جنوب شرق کشور؛
حفاری های شرکت گاز زخمی بر پیکرخیابان های زاهدان/ترمیم نوارهای حفاری به صورت شبانه روزی انجام می شود
چند سالی است که دست انداز های ناشی از حفاری های شرکت گاز باعث بروز مشكلات زیادی برای شهروندان زاهدانی شده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
 
به گزارش زاهدنیوز،عملیات گاز رسانی به شهر زاهدان چند سالی است که با روندی نه چندان سریع در حال انجام است و برخی شهروندان زاهدانی از نعمت گاز برخوردار شده و برخی نیز منتظرند تا کبوتر اقبال بر بام آنها نشسته و از گاز شهری بهره مند شوند.
اما آنچه در این میان همه شهروندان زاهدانی به یک نسبت با آن درگیر بوده و گلایه دارند حفاری های حاصل از این پروژه گاز رسانی است و اگرچه گاز به برخی مناطق شهر نرسیده اما چاله های ناشی از این حفاری ها امان شهروندان را بریده است.

هرچند حفاری های شرکت گاز به سرعت پر می شود اما پس از پر كردن این حفره ها و آسفالت آنها، به دلیل زیرسازی نامناسب و هم سطح نبودن آسفالت با خیابان، دست انداز های بسیاری ایجاد شده باعث بروز مشكلاتی برای شهروندان و خودروها می شود.

آذریان یکی از شهرندان ساکن بلوار معلم در این باره می گوید:تاکنون چندین بار کوچه ما و اطراف را به خاطر گاز کنده و پر کرده اند اما هنوز خبری از گاز شهری در این منطقه نیست.

وی افزود: چاله هایی که این حفاری ها ایجاد کرده چهره زشتی به محله بخشیده و از طرفی دیگر خودروهای با افتادن در این دست اندازها آسیب می بینند.

سمیعی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی بیان کرد: وجود دست اندازهای مختلف باعث شده کوچه ای پر از چاله و نامرتب داشته باشیم و هنگامی که باران می برد این چاله ها پر از اب می شود و مشکلات بیشتر می شود.

وی ادامه داد: کافی است بیمار یا فرد مسنی در خودرو همراه تان باشد و از این چاله ها بگذری هر اندازه با سرعت کم دست اندازها را پشت سر بگذاری باز هم فایده ندارد.

ترمیم نوارهای حفاری به صورت شبانه روزی انجام می شود
صادقی دبیر کمیسیون حفاری های شرکت گازدر گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: نوارهای حفاری های شرکت گاز در سطح خیابان ها، کوچه و معابر یکی ازدغدغه های شهروندان زاهدانی است از سال 96 و 97 شهرداری کار مرمت نوارهای حفاری را در الویت قرار داده است و از پیمانکاران بخش خصوصی برای این کار کمک گرفته است به طوریکه در پایان سال 98 تعداد پنج پیمانکار کار ترمیم این نوارهای حفاری را انجام دادند.

وی افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های پیش آمده، در ابتدای سال جاری تعداد پیمانکارها به هفت پیمانکار افزایش یافت و نیروهای شهرداری به طور مداوم حتی در شب های ماه مبارک رمضان نیز، در پنج منطقه شهرداری مشغول کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: کار ترمیم نوارهای حفاری گاز در اکثر خیابان ها مانند خیابان های بعثت، مالک اشتر، کوثر، تفتان، عماریاسر انجام شده است، نصب علمک ها از سوی شرکت گاز، برخی برنامه ریزی های شهرداری را به تعویق انداخت اما با وجود تعطیلی چند مدت گذشته به دلیل کرونا، پیمانکاران با تامین وسایل بهداشتی لازم برای پرسنل و رعایت موارد بهداشتی، کار را تعطیل نکردند وکار در حال انجام است.

صادقی تاکید کرد: نیروهای شهرداری در شیفت های روز و شب در حال انجام کار هستند و کار ترمیم حفاری های در مناطق مختلف در حال انجام است و ترمیم نوارهای حفاری با جدیت و به صورت شبانه روزی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

عبدالقادر پربار شهردار زاهدان نیز پیش از این در بازدید از پروژه‌های ترمیم حفاری‌های شرکت گاز گفت: حفاری‌های شرکت گاز در سطح معابر اصلی و محلات شهر بیش از زمان تعیین شده ادامه یافته و باعث افزایش نارضایتی شهروندان و مشکلات عدیده‌ای همچون ایجاد ناهمواری، ترافیک و نازیبایی معابر شهری شده است که می بایست نسبت به ترمیم حفاری‌ها با سرعت هرچه بیشتر اقدام شود و شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری نیز نسبت به افزایش اکیپ‌های خود جهت ترمیم حفاری‌ها و عملیات روکش اسفالت معابر مبادرت ورزند.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark