کد مطلب: 29411
 
ایمن سازی 416 هزار کودک سیستانی وبلوچستانی علیه فلج اطفال
اجرای نوبت نخست طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال برای زیر پوشش قرار دادن 416 هزار کودک زیر پنج سال در سیستان و بلوچستان از امروز /شنبه/ همزمان با 11 استان کشور آغاز شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹
به گزارش زاهدانه ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در این نوبت 355 هزار کودک زیر پنج سال متولد 21 دی ماه سال 87 تا 25 دی سال 92در حوزه این دانشگاه و دانشگاه ایرانشهر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.

دکتر سید ˈمهدی طباطباییˈ افزود: به دلیل هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با دو کشور اندمیک فلج اطفال، اجرای عملیات واکسیناسیون در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت همزمان در 12 استان کشور اجرا می شود گفت: نوبت دوم این طرح از 26 تا 30 بهمن ماه امسال در استان اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در این طرح چهار هزار و 400 نفر نیروی انسانی از شبکه بهداشت سیستان و بلوچستان در قالب دو هزار و 200 گروه عملیاتی با 700 دستگاه وسیله نقلیه به درب منازل مردم در مناطق شهری و روستایی استان مراجعه می کنند.

طباطبایی با بیان اینکه فلج اطفال یک بیماری خطرناک است که کودکان را به کام مرگ می کشاند یا مادام العمر فلج می کند گفت: این بیماری یک عفونت حاد ویروسی با دامنه ای متغیر از عفونت بدون علامت تا عفونت مغز، فلج و مرگ است.

وی از عموم مردم سیستان وبلوچستان درخواست کرد با ماموران بهداشتی که در این دو مرحله به درب منازل آنان مراجعه می کنند همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرگروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت هدف گروه های عملیاتی اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در منطقه سیستان 61 هزار کودک زیر پنج سال هستند.

ˈخلیل شهریاریˈ افزود: اجرای این طرح توسط 463 گروه عملیاتی از امروز تا 22 دی ماه در مناطق روستایی و روزهای 23 و 24 دی ماه در مناطق شهری شمال سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

وی از خانواده هایی که هنگام مراجعه گروه های عملیاتی در منازل خود حضور ندارند خواست در کمترین زمان ممکن کودکان خود را برای دریافت واکسن فلج اطفال به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال دهند.

به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در زابل و زاهدان است که دانشگاه زابل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز را زیر پوشش طرحهای بهداشتی درمانی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز شهرستانهای زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، کنارک و چابهار را پوشش می دهد.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark