کد مطلب: 45341
 
امام جمعه زابل در نشست خبری
راه برون رفت سیستان از بحران احیای تالاب هامون است
امام جمعه زابل گفت: سال 93 سال تحول سیستان بود و باعث شد تا جهشی رو به جلو جهت مطالبه گری و فاصله گرفتن از بی تفاوتی نسبت به سوء مدیریتها ونگاههای تبعیضانه به این منطقه حاصل شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۲
راه برون رفت سیستان از بحران احیای تالاب هامون است
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه،به نقل ازخبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام کیخا که در نشست با خبرنگاران خبرگزاریها، روزنامه ها و همچنین سایتهای محلی منطقه سیستان سخن می گفت با اشاره به اهمیت تالاب بین المللی هامون و همچنین حیاتی بودن نقش آب، در این منطقه به منظور برون رفت از بحران، دیدار اخیر آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشور با رئیس جمهور افغانستان را نشان دهنده روابط خوب بین دو کشور دانست و اظهار داشت: آنچه مهم است و انتظاری که از دولتمردان می رود این است که مسئله احیاء تالاب بین المللی هامون به عنوان هفتمین تالاب بین المللی دنیا می بایست در اولویت قرار بگیرد چرا که این امر بیش از پیش می تواند باعث بهتر شدن روابط بین دو کشور شود و علاوه براین مشاغل از دست رفته را نیز احیا کند.

وی تاکید کرد: راه برون رفت سیستان از بحران احیای تالاب هامون است.

وی بااشاره به تقطیع سیستان به شهرها و شهرستانهای مختلف، خواستار دادن اختیارات لازم به فرماندار ویژه زابل شد و افزود: باید منطقه سیستان یک قدرت واحد داشته باشد و این امر زمانی تحقق خواهد یافت که فرماندار ویژه، تمامی اختیارات لازم را داشته باشد.

کیخا اضافه کرد: باید دیدگاههای اسلامی در منطقه حاکم شود و در واقع از مرحله شعار به مرحله عمل برسد.

امام جمعه زابل گفت: ما تا کنون لطمات زیاد از بحثهای طایفه گری و قوم گرایی خورده ایم، و نباید سعی بر این داشته باشیم که ملاک، قوم و یا طایفه باشد چراکه این امر شرک محسوب می شود، بلکه باید ملاک خداوند باری تعالی باشد.

حجت الاسلام کیخا ادامه داد: یکی از کارهای پایدار این است که تلاش کنیم تا در منطقه به عنوان یدی واحد عمل کنیم و براین امر تمرکزکنیم که همه سیستانی، ایرانی و مسلمانیم.

وی ضمن تأثیر گذاری بسیار زیاد رسانه ها در حل مشکلات و معضلات منطقه، از رسانه ها به عنوان پلهای ارتباطی بین مردم و مسئولین یادکرد و افزود: از ویژگیهای خبرنگاران هنر نگاه کردن، پیگیری جدی معضلات و مشکلات تا حصول نتیجه، طرح سئوالات فنی از مسئولین و... می باشد که این موارد منجر می گردد تا مسئولین وقتی مورد پرسش و پاسخ قرار گیرند درخصوص کارهای انجام شده یا نشده جواب بدهند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark