مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:
تصویب ۱۵۰ میلیارد تومان وام از محل ماده ۵۶ برای ساخت بزرگراه زابل- زاهدان
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از مصوب شدن ۱۵۰ میلیارد تومان وام برای ساخت بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد و گفت: با تأمین منابع مالی از این طریق ضمن پرداخت بدهی افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومانی پیمانکار شاهد توسعه هر چه سریعتر ساخت باند دوم در این مسیر خواهیم بود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی
زاهدنیوز، عطاء اله اکبری بیان کرد: طول کلی محور ارتباطی زابل- زاهدان که بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور دارد حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
وی افزود: عملیات ساخت باند دوم در باقی مانده این محور نیز از سال ۹۸ تاکنون در قالب هفت قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با پیگیریهای لازم در تخصیص اعتبارات و رشد بیش از ۳۵۰ درصدی منابع مالی تاکنون ۵۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب در این مدت به بهرهبرداری رسید و تا چند روز باقی مانده از اسفندماه ۱۴۰۱ نیز ۱۴ کیلومتر آن نیز زیر بار ترافیک میرود.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با بهرهبرداری ۱۴ کیلومتر از این محور تا پایان اسفندماه جاری عملیات ساخت باند دوم در تنها قطعه باقی مانده این مسیر یعنی قطعه ۲ بطول ۲۷ کیلومتر نیز آغاز میشود تا به منظور صیانت از مزیت ترانزیتی استان و کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی جادهای در صورت تداوم تخصیص منابع مالی اسفندماه ۱۴۰۳ این محور به طور کلی دوبانده شود.
اکبری گفت: برنامه سال آینده اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این محور مهم و ترانزیتی استان تحویل و بهرهبرداری پل شیله به همراه ۲۵ کیلومتر باند دوم در صورت تخصیص به موقع منابع مالی است.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان به ویژه محور زابل_زاهدان تشریح کرد: تکمیل بزرگراه در این محور میتواند به عنوان یک مسیر ارتباطی و انتقال کالا در جاده قدیم ابریشم تحولی تاریخی و بزرگ در عرصه فعالیتهای ترانزیتی ایران در مسیر کریدور شرق به غرب ایجاد کند و به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک موجب تقویت نقشآفرینی ایران در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی شود و در حوزههای خدماتی، حمل و نقل، ترانزیت کالا و ورود و خروج جریان سرمایه خصوصاً به بندر چابهار پررنگتر ایفای نقش کنند.
انتهای خبر/
{DOC_FEEDBACK_FORM}