کد مطلب: 57744
 
موج جدید بارش ها از جمعه در استان آغاز می شود
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی از روز جمعه وارد این استان می‌شود که قوی‌تر از سامانه قبلی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ دوست محمد کلیم با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۴۴ این اداره‌کل، اظهار داشت: این سامانه فراگیر بارشی از روز جمعه در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود و بارش‌های قابل توجهی برای نواحی جنوبی استان به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: رگبارفوق سنگین باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی خاش و بزمان به جهت بارش برف از عمده پیامدهای سامانه بارشی جدید است.

وی توصیه کرد که در زمان فعالیت سامانه بارشی از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.
کلیم اظهار داشت: تردد در جاده‌ها با احتیاط کامل انجام و از صعود به ارتفاعات سیستان و بلوچستان به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری شود.

وی گفت: تا ۲۴ ساعت آینده در جنوب شرق و روز پنجشنبه در نوار غربی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان به بارش‌های شبانه روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته راسک با ارتفاع بارش ۲۴.۵ میلی‌متر پر باران ترین شهر کشور شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark