کد مطلب: 61974
 
مشکلات روز بازار زاهدان از نگاه مردم؛
نظارت‌ها پایدار نیست
براساس مصوبه‌های شورای شهر زاهدان در حالی ساماندهی روزبازار‌ها مورد تأکید قرار گرفته که وضعیت نامناسب آنها موجب نارضایتی شهروندان شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، روزبازار به بازاری گفته شده که طی یک روز در هفته در منطقه زیباشهر زاهدان در مکانی مشخص برپا می‌شود.

نحوه عرضه نامناسب، نبود پارکینگ و کمبود فضا ازجمله مواردی است که پای شهروندان را به دایره اعتراضات درخصوص دوشنبه بازار زاهدان کشانده است‌.

حضور برخی دست‌فروشان در حاشیه دوشنبه‌بازار غبار نارضایتی‌ها را بر این مکان مهمان کرده و شهروندان خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

دستفروشان این روز بازار نیز از مدیران شهرداری گلایه‌هایی داشتند چراکه نه تنها امکانات اولیه برای آن‌ها فراهم نیست بلکه هر دست فروشی که زودتر در بازار حاضر شود جای بهتری را به خود اختصاص می‌دهد که این موضوع داد این کاسبان را درآورد.

کمبود پارکینگ ونبود فضای موجود برای رفت‌وآمد در دوشنبه بازار بی‌رغبتی‌های زیادی را برای شهروندان زاهدانی به وجود آورده است.

نبود سطل زباله و نداشتن آسفالت مناسب از سری مشکلات در دوشنبه بازار

یکی از شهروندان زاهدانی بابیان اینکه برپایی دوشنبه بازار محاسن و معایبی دارد، به خبرنگار ما گفت: از سویی عده‌ای از کاسبان لحظه شماری می‌کنند تا این روز فرا برسد و بتوانند اجناس خود را بفروشند و درآمدی برای امرار معاش خود کسب کنند، اما ساکنان منطقه زیباشهر در رنج هستند چراکه مسیر رفت و آمد آن‌ها اشغال می‌شود.

میری یکی از شهروندان زاهدانی پیرامون وضعیت دوشنبه بازار به خبرنگار ما گفت: برپایی روز بازار‌ها از معیار‌هایی مانند نظافت، فضای کافی و پارکینگ برای شهروندان باید فراهم شود که کمتر موردتوجه مسئولین قرارگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین پاک بودن از انواع زباله‌های حاصل از خریدوفروش اجناس نیازمند استقرار نیرو‌های خدماتی بوده که نبود سطل زباله یکی دیگر از مشکلات این روز بازار است.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به برپایی دوشنبه بازار به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر این روز بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است که افراد زیادی برای تأمین امرار معاش خود به این بازار ‌می‌روند، اما کمبود فضای نامناسب، دپو زباله و نداشتن آسفالت مناسب مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

وی افزود: تعداد زیادی از میوه فروشان در کنار خیابان فعالیت می‌کنند که باعث سدمعبر و ترافیک می‌شوند.

هزینه اجاره هر غرفه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان

حمید روشندل هرمزی، شهردار منطقه چهار زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت دوشنبه بازار این شهرستان بیان کرد: این روز بازار به دلیل شیوع کرونا به مدت ۲ سال تعطیل بود که به اصرار کسبه‌ها و شهروندان در مکان قبلی (زیباشهر) دائر شد.

وی با اشاره به اقداماتی درخصوص دوشنبه بازار افزود: احداث ۵ چشمه سرویس بهداشتی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است دربحث محوطه‌سازی؛ مصالح و قیر در محل دپو داریم که تا پایان هفته آسفالت سطحی انجام و نظافت و آلودگی رفع می‌شود.

به گفته روشندل هرمزی؛ میزان اجاره‌ای که از غرفه دار گرفته می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.
شهردار منطقه ۴ زاهدان بیان کرد: در طی این چندسال کاسبان، غرفه‌ها را با مبالغ خیلی بالا بین یک تا دو میلیون به افراد خاصی اجاره می‌دادند که همین موضوع باعث شد که شهرداری هر سه هفته یک بار قرعه کشی بین افرادی که خواستار غرفه هستند را انجام دهد.

وی گفت: شهرداری زاهدان درنظر دارد برای افرادی که خواستار غرفه هستند از طریق اینترنت به راحتی با اپلیکیشن یا وب ثبت نام خود را بدون مراجعه حضوری به سازمان انجام دهند.
این مسئول با اشاره به نبود سطل زباله تشریح کرد: با پیمانکار آن منطقه که نظافت را برعهده دارد طی توافق نامه‌ای ماهیانه مبلغی به عنوان حق الزحمه پرداخت می‌شود که روز‌های دوشنبه بعد از اتمام کامل بازار نظافت و پاکسازی آن انجام شود.

روشندل هرمزی گفت: افرادی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، طبق توافق بین شهرداری و شورای شهر زاهدان این افراد به مدت ۶ تا یکسال معاف از اجاره هستند تا زمانی که اشتغال آن‌ها رونق بگیرد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark