کد مطلب: 29024
 
نقش ارزنده مرحوم پرورش در مبارزه با ليبراليسم در كنار شهيد بهشتی/ تا آخرین لحظه وفادار به انقلاب و ولایت بود
مبارزات ایشان مختص مسائل سیاسی نبود بلکه ایشان در ارتباط با یک گروه سیاسی – نظامی ارتباط داشت. او با يك شبكه انقلابي در ارتش شاه خائن وصل بود. شهيد يوسف كلاهدوز شهيد تيمسار اقارب پرست، شهيد نامجو و .... از جمله اعضاي اين شبكه بودند و مسئوليت اين شبكه در اصفهان با استاد پرورش بود. وی در مبارزه با شاه یک نگاه مبارزه نظامی هم داشت و منتظر فرمان امام بود تا در این راه هم به انقلاب و نظام خدمت کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
به گزارش زاهدانه، محمدکاظم انبارلويي، رئيس مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي پيرامون سوابق و برخي مواضع مرحوم پرورش گفت: مرحوم استاد اکبر پرورش یکی از یاران صدیق و از پیشکسوتان پیروزی انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری در پیامی که به این مناسبت صادر کردند ایشان را یار صدیق انقلاب نامیدند.

سردبیر روزنامه رسالت با اشاره به نقش ارزنده مرحوم پرورش در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مرحوم استاد پرورش یک عالم پارسا، یک عارف سیاستمدار و پاسدار حریم ولایت چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب می‌باشد. از ویژگی های وی شجاعتش در برخورد با اهل فتنه و منافقین کفار و ملحدین بود. ایشان نقش تعیین کننده ای  در مبارزه با لیبرالیسم در زمان حیات مرحوم شهید بهشتی داشت.

وی همچنین با تاکید بر محاسن اخلاقی مرحوم پرورش افزود: مرحوم اکبر پرورش پاک بین، پاک دست و پرهیزگار بود و چون از جامعه فرهنگیان بود نمادی از یک نسل فرهنگی مبارز، فرهیخته و مجاهد محسوب می شد. از دیگر ویژگی های ایشان ساده زیستی، دوری از تجمل، فهم عمیق عرفانی و ذوق ادبی بود که او را در شمار نخبگان بی نظیر و یا کم نظیر  کشور به شمار مي‌آورد.

انبارلویی یادآور شد: او شجاعانه از دهه چهل به عنوان سربازي فداكار براي نهضت اسلامي امام خميني (ره) لباس رزم پوشيد  و بانطقي سحرانگيز انبوه شاگردانش را در مدرسه  و دانشگاه ، خيابان  و بازار بر سر سفره معارف الهي انقلاب و عشق به ولايت نشاند. او تا آخرين لحظات حيات افتخارآفرينش وفادار به انقلاب و ولايت بود. مرحوم استاد پرورش در قبل از انقلاب در تحرکات ضد رژیم پهلوی و تبلیغ از نهضت امام خمینی(ره) نقش تعیین کننده‌ای داشت و در تظاهرات و راهپیمایی‌های میلیونی مردم اصفهان یکی ازستون‌های اصلی این اجتماعات بود. 

وی تصریح کرد: مبارزات ایشان مختص مسائل سیاسی نبود بلکه ایشان در ارتباط با یک گروه سیاسی – نظامی ارتباط داشت. او با يك شبكه انقلابي در ارتش شاه خائن وصل بود. شهيد يوسف كلاهدوز، شهيد تيمسار اقارب پرست، شهيد نامجو و .... از جمله اعضاي اين شبكه بودند و مسئوليت اين شبكه در اصفهان با استاد پرورش بود.  وی در مبارزه با شاه یک نگاه مبارزه نظامی هم داشت و منتظر فرمان امام بود تا در این راه هم به انقلاب و نظام خدمت کنند.

این عضو موتلفه با بیان تلاش‌های بی‌شمار مرحوم پرورش بعد از پیروزی انقلاب نیز گفت:  بعد از پیروزی انقلاب در کنار شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و شهید باهنر به حزب جمهوری اسلامی پیوستند و در دولت اولیه انقلاب نقش مهمی ایفا کردند. وی در ابتدای راه به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شد ضمن اینکه از سوی مردم اصفهان به نمایندگی در مجلس خبرگان اساسی نیز انتخاب شدند تا در کنار شهید بهشتی، مدافع اصل جاودانه انقلاب باشند. همچنین سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود و مردم اصفهان به او اعتماد کردند

محمد کاظم انبارلویی در پایان اظهار داشت: خدمات استاد پرورش به انقلاب، نظام و مردم مثال زدنی است و لحظه‌ای از خدمت به مردم، نظام و وفاداری به مقام معظم رهبری و اصل ولایت فقیه غفلت نداشت. بي اغراق واژگاني چون  ساده زيستي ،دوري از تجمل،  فهم عميق عرفاني، ذوق ادبي  و شوخ طبعي قطره ای از دریای کمالات مرحوم پرورش بود.
Share/Save/Bookmark
مرجع : فردا نیوز