کد مطلب: 28287
 
امام جمعه زاهدان:
حمایت از معلولان به حضور بیشتر آنان در جامعه کمک می‌کند
امام جمعه زاهدان گفت: با بسترسازی‌های دولت برای حمایت از قشر معلولان، زمینه حضور آنها در جامعه بیشتر می‌شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی بزرگ توانخواهان که در خانه معلم زاهدان برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان‌ها همانند معدن‌ها هستند اظهار کرد: همان گونه معادن متفاوت است، انسان‌ها هم با یکدیگر تفاوت دارند و اگر اکتشاف و معدن‌شناسی در این بخش است در خصوص انسان‌ها هم مربیان نقش معدن‌کاوی وجود انسان‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: مربیان باید استخراج و استشکاف انسان‌ها را بکنند، قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی و برای باروری آن، راه تاثیرگذار را پیش رو گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فرد معلول درست است که یک بخشی از نعمت خدادادی را از دست می‌دهد اما به همان اندازه که آسیب وارد می‌کند، نبود عضو سبب قوی‌تر شدن دیگر می‌شود.

 سلیمانی تصریح کرد: اگر یک حس از بین برود، حس دیگر کارآمدتر و جبران کاستی‌ها را می‌کند.

سلیمانی بیان کرد: هنر معلم و مربی آن است که با نگاه هنرمند، هنرشناس و هنرپرور خود، افراد را شناسایی و نسبت به پرورش استعدادهای آنان همت گمارد.

وی گفت: باید به گونه‌ای آموزش انجام شود که از استعدادهای نهفته، بهترین نتایج حاصل شود و دولت در این راستا خود را ملزم به حمایت می‌داند هر چند که معلم و مربی نقش عمده‌تر را به قشر معلول بر عهده دارند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه معلولیت‌ها فرد را از هستی و از جایگاه اجتماعی باز نمی‌دارد خاطرنشان کرد: با بسترسازی‌هایی که از سوی دولت در راستای حمایت از این قشر انجام می‌شود، امید می‌رود زمینه حضور این افراد در جامعه فراهم شود.

سلیمانی اضافه کرد: با گشایش در امور اقتصادی و بسترسازی زمینه اشتغال، معلولان هم باید فرصت بروز استعدادهای خود را در جامعه بیابند.

در پایان این مراسم از سوی جامعه معلولان استان، لوح تقدیر به علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان به رسم یادبود اهدا شد.

هم‌چنین از افراد برگزیده و معلولان شاخص بهزیستی تجلیل و هدایایی به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/

 

Share/Save/Bookmark