کد مطلب: 46917
 
گزارش زاهدانه از بنیان ازدواج هایی که بر روی آب بنا می شود؛
ازدواج در راهروهای مجازی/ سایت های همسریابی آسیبی برای افراد در جامعه
کارشناس مرکز مهر گفت: گسترش روابط اجتماعی، عاطفی و احساسی در دنیای مجازی این روزها به وفور قابل رویت است که این امر در سالهای اخیر، دوام و پایداری برخی از ازدواج ها را با منجلابی چون طلاق و سردی روابط بین زوجین مواجه کرده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
 
به گزارش زاهدانه، دخترجوان بدون اینکه به عاقبت اینکار فکر کند دچار وسوسه حرف های دوستش قرار گرفته، او که در سر فکر ازدواج را داشت به یکی از سایت های هسریابی اینترنتی که چندی پیش دوستش در آنجاعضوشده بود وارد می شود و با دادن مشخصات خود وارد دنیای دیگری می شود.
حالا دیگر تمام وقتش را پای رایانه نشسته و بعد از اتصال به اینترنت وارد یکی از این سایت ها می شود و با افرادی که برای آشنا شدن با او کامنت گذاشته اند از هر دری شروع به گپ زدن می کند. او چه ساده لوحانه تمام مشخصات و اطلاعاتش را می دهد و آنطرف قاب مانیتور در فضای مجازی پسر جوان با بی خیالی تمام و دادن آمار دروغین از خودش ذهن دخترک را شستشو می دهد و ماجرا از همین وسوسه ورود به اینگونه سایت ها شروع می شود.
کم کم قرار ملاقات های مخفیانه شروع می شود چرا که بیان احساسات از طریق یاهو مسنجر بخوبی فرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد، مدام با هم بیرون می روند و از همه جا خاطره می سازند، حرف های عاشقانه می زنند تا به هم ثابت كنند كه تو همان هستی كه من می خواستم و این جمله كم كم ملكه ذهنشان می شود.
تعداد افرادی که از طریق این سایت ها با هم آشنا می شوند زیاد است اما اینکه چند ازدواج واقعی در بینشان رخ می دهد شرط است و مهمتر از همه اینکه آیا اینگونه ازدواج ها دوام هم خواهد داشت یا پس از ازدواج وقتی با مشکلات عدیده ای مانند کمبود منابع مالی و رو شدن دروغ هایی که در چت روم به هم گفته بودند زندگی به ظاهر خوشبخت شان را غرق در مشکلات و کش مکش ها می کند.
اینجاست که پیام های عاشقانه جای خود را به دعواهای شبانه، بی اعتمادی، شک و تردید و اختلافات پایان ناپذیر می دهد.
کارشناس و مشاور مرکز مهر در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه شرایط زندگی امروز به گونه‌ای شده که کمتر جوانی تن به ازدواج‌های سنتی و انتخاب همسر از سوی خانواده می دهد، بیان کرد: اغلب افرادی که از طریق سایت های همسریابی اقدام به آشنایی با افراد مختلفی می‌کنند افرادی هستند که محدودیت هایی همچون مشکلات فردی و خانوادگی و یا ظاهری دارند.
حمیرا مهدوی فر افزود: این افراد قبل از هر چیزی باید بدانند که بنای یک زندگی را شناخت و اطلاعات دقیق از طرف مقابل مستحکم می کند و از آنجایی که در این سایت ها اکثر اطلاعات دروغین است و افراد برای سواستفاده از یکدیگر در این وادی گام بر می دارند، بهتر است هوشیار باشند و از ورود به اینگونه سایت ها خود داری کنند چرا که در فضای مجازی تضمینی برای ارائه آمار درست از سوی افراد وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اینگونه ازدواج ها در بین اغلب جوانان رواج پیدا کرده است، گفت: ازدواج اینترنتی تبدیل به یک آسیب و معضل در جامعه شده که میزان طلاق در این ازدواج‌ها بیشتر از ازدواج‌های سنتی است زیرا عدم شناخت و آگاهی از طرف مقابل خود باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی می شود که این مهم یکی از علل طلاق و جدایی است.
این کارشناس تصریح کرد: ازدواج در اسلام یک سنت الهی و پسندیده است که درباره آن سفارش زیادی شده به این جهت که باعث بقای نسل و افزایش آرامش و آسایش در بین زوجین می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: گسترش روابط اجتماعی، عاطفی و احساسی در دنیای مجازی این روزها به وفور قابل رویت است از همین رو در سالهای اخیر، دوام و پایداری برخی از ازدواج ها با منجلابی چون طلاق و سردی روابط بین زوجین دست و پنجه نرم می کند.
مهدوی فر به جوانان توصیه کرد تا در انتخاب همسر دقت کافی داشته باشند و این امر مقدس را در کانون خانواده خود ایجاد کنند زیرا ازدواج هایی كه زمینه آن دوستی خیابانی یا آشنایی از طریق چت و اینترنت است همان طور كه خیلی راحت شكل می گیرد، خیلی زود هم از هم فرو می پاشد و در برخی مواقع هم اگر منجر به طلاق نشود یک زندگی را تبدیل به جهنمی سوزان می کند زیرا بنای آن بر اساس دروغ پایه گذاری شده است.
مشاور مرکز مهر در پایان خاطر نشان کرد: آشنایی قبل از ازدواج مهم‌ترین معیار تشکیل یک زندگی موفق است لذا افراد باید مبنای خود برای آغاز زندگی مشترک را شناخت صحیح از طرف مقابل قرار دهند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark