کد مطلب: 37683
 
امیدواریم تغییرات در وزارت علوم به دلگرمی پژوهشگران بیانجامد
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی گفت: امیدواریم تغییرات در مدیریت آموزش عالی در آینده‌ای نزدیک به گزارش‌های مثبت و نتایج دلگرم‌کننده برای مردم و پژوهشگران بیانجامد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۸
امیدواریم تغییرات در وزارت علوم به دلگرمی پژوهشگران بیانجامد
 
به گزارش زاهدانه ، "مهدی عباسی‌مهر" با اشاره به اینکه در چشم‌انداز 20 ساله، توجه ویژه‌ای به پیشرفت علم و بحث فناوری شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه‌ای بر افزایش سرعت تولید علم در کشور دارند.

وی با تاکید بر اهمیت کار موسسات آموزشی اعم از آموزش‌عالی و بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری  اظهارداشت: مسئولان کشور و دست‌اندرکاران باید تلاش کنند تا شرایط به سمتی رود که بحث تولید علم در کشور رونق جدی پیدا کند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: انجمن ملی نخبگان همواره بر اینکه اقتصاد دانش بنیان در دستور کار دستگاه‌های موثر کشور قرار گیرد تاکید داشته است.

عباسی مهر با بیان اینکه تذکرات رهبر معظم انقلاب به دولت‌های گذشته و دولت یازدهم اهمیت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را نمایان می‌کند، تصریح کرد: نخبگان و دلسوزان کشور دغدغه‌شان این است که دولت بتواند شرایط و فرصت‌هایی را فراهم کند تا در بحث تولید علم سرعت کشور بیشتر شود.

وی افزود: رئیس جمهور در جلسات مختلف توجه ویژه‌ای به فضای دانشگاه داشتند و طبیعی است که با رویکرد دولت وزارت علوم هم به سمت اهداف و سندهای بالا دستی نظام و راهبردهای اصلی نظام حرکت کند، لذا انتصاب سرپرست جدید در وزارت علوم نگاه دانشگاهیان را متوجه خود کرده و منتظر هستند که برنامه‌های وزارت علوم و رویکرد رئیس جمهور را ببینند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: لازم است وزارت علوم برنامه‌ریزی جدی‌تری نسبت به رویکرد علمی کشور داشته باشد و از محصولات دانش‌بنیان در حوزه وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری حمایت کند پژوهشگران کشور این دغدغه و نقد را از دولت‌های گذشته داشتند همچنین این انتظار از دولت یازدهم می‌رود که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری و حمایت از پژوه‌های دانشگاه‌‌ها این فرصت داده شود که دانشگاهیان، پژوهشگران محصولات فکری خود را تجاری‌سازی پیاده‌سازی کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی ره‌آورد اصلی مدیریت جدید آموزش عالی کشور باید در آینده‌ای نزدیک به گزارش‌های مثبت و نتایج دلگرم کننده برای مردم و پژوهشگران بیانجامد مسئله‌ای که متأسفانه در بحث غوغا سالاری روزنامه‌ها و فضای سیاسی کشور رو به فراموشی می‌رود موضوعی که می‌تواند سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آینده تأمین کند تولید و پیشرفت علم در اقتصاد دانش بنیان است که یکی از محوری‌ترین اهرم‌های مجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.
  
انتهای پیام/ 
Share/Save/Bookmark