کد مطلب: 50453
 
گزارش زاهدانه از کابوس ناتمام گرانی در ماه رمضان؛
مردم نگران گرانی اقلام مصرفی هستند/ از طرح ویژه نظارت و برخورد با متخلفان تا نقش دلالان در افزایش قیمت
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در ماه رمضان به صورت ویژه ای نظارت برعرضه انواع کالاهای پر مصرف این ماه از جمله مواد پروتیینی، موادلبنی و غذایی می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
 
به گزارش زاهدانه، همه ساله همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تمهیداتی همچون برگزاری نمايشگاه ضيافت و یا نظارت بیشتر و دقیق تر بر بازار در نظر گرفته می شود که اگر قیمت اقلام مصرفی افزایش پیدا کرد مردم نگران گرانی کالاهای مصرفی مورد نیاز خود نباشند و از این طریق از گرانی و گرانفروشی در امان بمانند.

دلالان عاملی برای گرانی کالاهای مصرفی
 از آنجایی که عدم نظارت بر بازار و وجود دلالان یکی از مهمترین علل گرانی کالاهای مورد نیاز مردم است چندی پیش که برای خرید مرغ به بازار مشترک زاهدان مراجعه کرده بودیم قیمت هر کیلو مرغ بین7000 تا 7500 تومان، پنیر 4000تا 5000تومان، زولوبیا و بامیه 7000 تومان و به تبع آن چون ماه مبارک رمضان در اوج گرما می باشد و استفاده از میوه های آبدار همچون هندوانه و خربزه  هم افزایش پیدا می کند برخی از فروشندگان میوه و تره بار اقدام به افزایش قیمت این میوه ها کرده اند.

در این زمینه باید گفت هر چند شب بازارها از جمله جمعه بازار، دوشنبه یا چهارشنبه بازار نقش مهمی در عرضه کالاهای ارزان قیمت دارند اما می طلبد که مسئولان مربوطه نظارت بیشتر بر بازار کالاهای مصرفی داشته باشند تا شهروندان دغدغه خرید اقلام مصرفی مورد نیاز خود را نداشته باشند.

آغاز اجرای طرح بازرسی و نظارت برقیمت، تامین، توزیع در استان
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در خصوص نظارت و کنترل بر قیمت اجناس گفت: طرح نظارتی ویژه ای برای ماه مبارک رمضان آغاز گردیده که تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
محمد رفیع سلطانزاده هدف از اجرای این طرح را بازرسی و نظارت برقیمت، تامین، توزیع و ارائه به موقع کالاهای اولویت دار این ایام همچون برنج، شکر، مواد لبنی و پروتئینی، خرما، میوه، سبزیجات و غیره عنوان کرد.
وی بیان داشت: این طرح با هماهنگی دستگاههای مرتبط جهت جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمتها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای توزیعی ورسیدگی سریع به شکایات مردمی در استان آغاز شده است.


با متخلفین برخورد می شود
این مسئول تاکید کرد: در این طرح به صورت ویژه نظارت برعرضه انواع کالاهای پر مصرف این ماه از جمله مواد پروتیینی،  موادلبنی، موادغذایی،خرما،میوه، زولبیا  و بامیه صورت می پذیرد.
وی نظارت بر رعایت درصد های سود عمده فروشی وخرده فروشی، نظارت بر رعایت نصب درج قیمت و صدور فاکتور معتبر  را از جمله برنامه های طرح نظارتی در ماه مبارک رمضان بیان کرد.
سلطانزاده با بیان اینکه بالغ بر 70 تیم بازرسی در این طرح حضور فعال دارند،گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مراتب را به تلفن 124 اعلام تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنها رسیدگی گردد.

روغن‌های مصرفی در پخت زولبيا باميه كنترل می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه 110 نفر از بازرسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان اقدامات ويژه و نظارتی را در سراسر استان اجرایی می کنند، افزود: اين اقدامات با كنترل بر مراكز تهيه و توزيع و فروش مواد غذايی از جمله قنادی ها، شيرينی فروشی ها به منظور بررسی وضعيت توليد و عرضه زولبيا و باميه، نانوايی ها، رستوران‌، چلوكبابی ها ، طباخی ها و همچنين آش و حليم فروشی ها ادامه خواهد داشت.
دکتر مهدی طباطبایی بیان داشت: از عمده موارد قابل كنترل در اين ايام كنترل روغن‌های مصرفی در بحث توليد زولبيا باميه است كه بازرسان بهداشت محيط با نمونه گیری  وارسال آن به آزمایشگاه  از کیفیت آن اطمینان حاصل می کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark