کد مطلب: 60713
 
تقویت واکسیناسیون سیار کرونا در زاهدان/ مشاهده رنگ آبی در نقشه کرونایی سیستان و بلوچستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با هدف سهولت دسترسی مردم و ترغیب مردم به واکسیناسیون با حضور میدانی تیم های سیار، خدمات واکسیناسیون کرونا در شهر زاهدان ارائه می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
 
سید محمد هاشمی شهری گفت: انجام واکسیناسیون سیار کرونا در شهر زاهدان مطابق مصوبات ستاد کرونای استان و تاکیدات استادار محترم سیستان و بلوچستان و به منظور تشویق و ایجاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم می باشد و در همین راستا مرکز بهداشت با اعزام تیم های متعدد واکسیناسیون در اماکن عمومی و مراکز پرتردد سطح شهر اقدام به انجام واکسیناسیون گروه های هدف مینماید.

وی ادامه داد: تاکنون و در چند روز گذشته همکاران پرتلاش ما با حضور در شهرک صنعتی زاهدان، شرکت صنایع غذایی مینو شرق، پایانه مسافربری، بازار رسولی، شهرک صنعتی کامبوزیا، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، کمپ تل سیاه، کمپ صیانت صحرا، یگان ویژه نیروی انتظامی، مرکز آموزش شهید حاج خداکرم، مسجد مکی، اورژانس اجتماعی، استانداری و مرکز چند منظوره امور اتباع با راه اندازی ایستگاه واکسیناسیون به خدمت رسانی مشغول بوده اند و در همین مدت بیش از 500 نفر از شهروندان بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی های ناشی از کرونا افراد واکسینه نشده است گفت: با توجه به انتشار گسترده ویروس جهش یافته امیکرون در استان لازم است مردم هرچه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز مراجعه نمایند و خانواده ها نیز کودکان بالای 5 سال خود را نیز بر علیه ویروس کرونا واکسینه نمایند.

به گفته دکتر هاشمی در حال حاضر 4 مرکز تجمیعی واکسیناسیون «ولایت»، «۲۲بهمن»، «شهید لطیفی» و «استقلال» در شهر زاهدان جهت خدمت رسانی به مردم عزیز زاهدان فعال است و لیست مراکز و آدرس و ساعت کار آن ها در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به آدرس https://zaums.ac.ir/35003.News قابل مشاهده است.

مشاهده رنگ آبی در نقشه کرونایی سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان این‌که آبی شدن دوباره وضعیت کرونایی کشور از سیستان و بلوچستان شروع شد گفت: هم‌اینک شهرستان کنارک این استان از لحاظ وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت آبی است.

هاشمی شهری افزود: شهرستان‌های زابل و زاهدان وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های خاش، سراوان و سیب و سوران وضعیت نارنجی دارند.

وی با بیان این‌که سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان هم وضعیت زرد کرونایی دارند افزود: با وجود کاهشی شدن چند روزه نمودار ابتلای جدید کرونا در استان هنوز برای اعلام پایان پیک اخیر زود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله حفاظت از گروه‌های در معرض خطر، عدم برگزاری دورهمی خانوادگی و استفاده مستمر از ماسک در خارج از منزل در هر شرایط رنگبندی ضرورت دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark