کد مطلب: 58293
 
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد؛
کمک های مومنانه روحیه خدمت رسانی و ایثارگری را در جامعه رواج داد
مولوی رئیسی گفت: کمک های مومنانه کاری جهادی،پسندیده و مورد رضایت پروردگار است که روحیه خدمت رسانی و ایثارگری را در جامعه رواج داد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۲
 
مولوی رئیسی کارشناس مذهبی شهرستان زاهدان در گفت و گو با زاهدنیوز بیان کرد: خداوند در قرآن کریم سفارش زیادی به کمک مومنان به یکدیگر دارد و به مسلمانان توصیه کرده در کمک به یکدیگر کوشا باشندبنابراین بر مسلمانان واجب است از کمک به برادران دینی خود دریغ نکنند و در این امر از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی افزود: این کمک های مومنانه کاری جهادی،پسندیده و مورد رضایت پروردگار است که روحیه خدمت رسانی و ایثارگری را در جامعه رواج داد و هر فردی باید در حد توانش به نیازمندان یاری رساند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پس از شیوع کرونا مردم را به کمک مومنانه توصیه کردند و مردم برای خدمت به مردم و کمک به هموطنان بسیج شدند و امیدواریم با کمک‌مردم و نهادهای مختلف این حرکت تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا تداوم یابد و این یکدلی و بسیج همگانی مردم در خدمت به هموطنان ستودنی است.

وی گفت: خیرین و افراد متمول در این ایام شیوع کرونا و بحران به کمک مردم نیازمند بشتابند و مسلمانان را در این مصیبت یاری کنند تا مردم بی بضاعت در این ایام دچار آسیب های بیشتر نشوند تا با یاری یکدیگر از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم و بدون شک خداوند اجر عظیمی به افرادی که دست نیازمندان را میگیرند عنایت خواهد کرد.

مولوی رئیسی تاکید کرد: علما و روحانیون باید در تمام امور دینی و فرهنگی حضور فعال داشته باشند و تشویق مردم به کمک مومنانه به فقرا و نیازمندان نوعی امر به معروف است و علما باید این انگیزه و پویایی را در جامعه ایجاد کنند تا با کمک یکدیگر از این شرایط سخت بیرون بیاییم و سلامتی به جامعه بازگردد.

وی اذعان کرد: رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در این دوران حساس برای حفظ سلامت افراد مهم و ضروری است و مردم باید همه موارد بهداشتی را رعایت کنند تا جان خود و اطرافیانشان را به خطر نیندازند تا این اوج گیری بیماری خاتمه یابد و بیماری ریشه کن شود.


انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark