کد مطلب: 51263
 
گزارش زاهدانه از اقدامات سپاه پاسداران در جنوب شرق؛
بیمارستان های صحرایی مرحمی بر دل محرومان/ از ویزیت رایگان بیماران تا بازسازی 213 مدرسه در سیستان و بلوچستان
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات بی نظیری جهت رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغالزایی در پهناور ترین استان کشور انجام داده که افتتاح 31 باب بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان نمونه ای بارز آن می باشد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
 
به گزارش زاهدانه، بيمارستان های صحرايی تنها مراكز امدادی بودند که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نقش مهمی در جهت درمان مجروحان و مصدومان ايفا می کردند، بگونه ای که پس از پیروزی ایران اسلامی در مقابل ایادی استکبار همچنان این بیمارستان ها با هدف محرومیت زدایی از حوزه بهداشت و نشاندن لبخند بر چهره محرومان به کار خود ادامه دادند.
در این زمینه باید گفت سپاه پاسداران که نهادی مردمی بود با ایجاد بسیج جامعه پزشکی، گامی بزرگ برای تامین نیازهای درمانی مناطق محروم کشور برداشت به گونه ای که امروز در سیستان وبلوچستان شاهد افتتاح بیش از 30 بیمارستان صحرایی بوده ایم.

در استانی که مردمانش به وسعت پراکندگی جغرافیایی که دارد با مشکلات زیادی همچون خشکسالی، بیکاری و نواقصی در حوزه های مختلف اعم از بهداشت و سلامت وغیره دست وپنجه نرم می کنند امروز شاهد آنیم که مردمانش در دوردست ترین نقاط آن بواسطه تلاش جهادگران سفید پوش جامعه پزشکی و به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهره ای خندان به خود گرفته؛ براستی که این چراغ هیچگاه خاموشی ندارد چرا که دعای خیر هزاران نفر بیمار بدرقه جهاد گرانی می شود که امروز اقدام خیرانه و جهادگونه آنان مرهمی بر دل محرومان شده است.
اگر چند اقدامات سپاه پاسداران برای آبادانی و رفع محرومیت زدایی از سیستان وبلوچستان همچنان به قوت خود باقی است اما علی ای حال باید گفت تاکنون اقدامات بسیار زیادی در حیطه های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی و غیره توسط این نهاد مردمی صورت گرفته است که افتتاح و راه اندازی بیش از 30 بیمارستان صحرایی تنها نمونه ای از اقدامات شایسته در استان پهناور سیستان وبلوچستان است که در آن به بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر خدمات درمانی و دارویی ارائه شده است.

افتتاح سی و یکمین بیمارستان صحرایی در قصرقند
به گفته مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان سی و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه مزین به نام شهید آتشدست در شهرستان قصرقند برپا شد و آنطور که پیش بینی شده قرار است بیش از 30 هزار نفر از مردم در این بیمارستان از خدمات رایگان درمانی بهره مند شوند.


«علیرضا سرگزی» در گفت وگو با یکی از اصحاب رسانه گفته بود که در این بیمارستان کلیه خدمات عمومی و تخصصی در بخش های بستری، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، اتاق عمل ، کلینیک های عمومی و تخصصی، اورژانس، داروخانه ارائه می شود بگونه ای که تخصص های حاضر در آن را جراح عمومی، چشم، زنان، داخلی، ارولوژی، گوش حلق بینی، رادیولوژی، بیهوشی، اطفال، طب، اورژانس، ارتوپد، مغز، اعصاب و حضور 20 یونیت و دندانپزشک تشکیل می دهند.
 
به همت سپاه سلمان 293 میلیون تومان اعتبار به طرح هجرت 3 اختصاص یافت
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه یکی دیگر از اقدامات سپاه به منظور رفع محرومیت زدایی از استان را تخصیص 293میلیون تومان از محل اعتبارات سپاه سلمان استان برای اجرای دو مرحله اردوهای جهادی طرح هجرت 3 عنوان کرد.

سرهنگ علی اکبر جعفری در این زمینه بیان داشت: امسال بالغ بر 6 هزار دانش آموز اعم از شیعه و سنی با حضور گسترده و روحیه جهادی خود اقدام به مشارکت در طرح تابستانی تحت عنوان طرح هجرت 3 برای بازسازی و نوسازی مدارس در سراسر استان به ویژه نقاط دور دست کرده اند.

وی گفت: در این طرح گروه های جهادی اقدام به رنگ آمیزی 100آموزشگاه، زیباسازی و مرمت63 مدرسه و تعمیر میز و نیمکت 51 آموزشگاه خواهند کرد تا لبخند مهربانی را بر لبان دانش آموزان در نقاط محروم به ارمغان آورند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark