کد مطلب: 46872
 
یادداشت/ روستاییان، ولی نعمتان انقلاب اسلامی ایران هستند
در بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید این نکته را گفت که بیشترین نقش را در شکوفایی آن یاران امام داشتند، یارانی که در آن زمان در بند کت وشلوار نبودند و از دل روستاها برای حفاظت و حراست از مرزو بوم کشور جان فشانی کردند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، انقلاب اسلامی ایران مرهون رشادت ها، جان فشانی ها و ایثارگری های افرادی است که برای دفاع از کیان کشورشان مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و مانع تجاوزآنان به داخل کشور شدند.
آری این افراد، شخصیت هایی بودند که اکثرا زادگاهشان در روستاهای این مرزو بوم بود و این روستانشینی دلیلی برای برپاکردن انقلاب عظیمی شد که با گذشت بیش از سی و اندی سال هنوز هم دشمنان جرات نگاه کردن و جسارت به ذره ای از خاک آن را ندارند.
شخصیت هایی چون خمینی کبیر، رهبر انقلاب اسلامی، فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس و... همه از همین نقطه به پا خواستند و امروز که شنیده شد آقای رفسنجانی در صحبت هایش بیان کرد« تا دیروز در کوچه روستایشان می گشتند و امروز انقلابی شده اند» گویا چه چیزی است؟ غیر از اینکه خود او هم از جمله افرادی بود که در روستا متولد شد، بزرگ شده روستا بود و از همان روستا بود که بعنوان یکی از یاران امام راحل در آمد.
راست گفته اند که ورود به بازی سیاست آدمی را فراموشکار می کند و او را از عقبه خود جدا می کند و امروز یکی از اهالی سیاست خود به این سخن اعتراف کرد و این سخن آقای رفسنجانی توهینی به روستائیان نه! بلکه توهینی به خودشان تلقی می شود چرا که او هم زاده همین روستاها بود.
در این خصوص باید گفت همین روستائیان هستند که امروز دشمن از شنیدن اسمشان واهمه دارد. آری! یادگار دفاع مقدس امروز در کشور همیشه سرافرازمان ایران، شهید زنده و سردار سرافراز جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی او هم بچه روستا است که امروز وقتی نامی از او برده می شود دنیای کفر از این شخصیت لرزه براندامش می افتد واین قدرتی برای ایرانیان است و افتخار می کنند به داشتن همچنین فرزندان روستایی ای که دشمن را انگشت به دهان گذاشته است به حدی که کوچکترین جسارتی را بر علیه این مرز و بوم نمی توانند از خود نشان دهند.
در بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز باید گفت که بیشترین نقش را در شکوفایی آن یاران امام داشتند، یارانی که در آن زمان در بند کت وشلوار نبودند و از دل روستاها برای حفاظت و حراست از مرزو بوم کشور جان فشانی کردند. یارانی که امام خطاب به جهانیان اعلام کرد که آنها ولی نعمتان ما هستند. آری! باید گفت مستضعفان و روستائیان ولی نعمتان ایران اسلامی هستند.
و امروز در این خطه از میهن اسلامی، مردم سیستان وبلوچستان به خود افتخار می کنند که بدون داشتن امکانات بهترین گل را به ثمر نشاندند. امروز ما مفتخریم که از روستاهای استانمان افراد مجاهد و برگی همچون شهید میرحسینی قائم مقام لشکر41 ثارا...، شهید هراتی، شهید عیسی خدری و ... در به ثمر رساندن انقلاب ایفای نقش کردند و امروز این آسایش و آرامش ما به برکت خون این بزرگواران است. افرادی که از دور ترین نقاط روستایی استانمان در تمامی عرصه های مبارزه حق علیه باطل حضور داشتند و انقلابی عظیم را به رهبری امام(ره) رقم زدند.
اغلب افرادی که امروز ادعای تحصیلات عالیه را دارند و خود را پایه دار نظام و مملکت خطاب می کنند در زمانی که در درون کشور حضورشان الزامی بود برای کسب مدرک تحصیلی به کشورهای خارج رفتند و با اینکه دفاع مقدس و انقلابی را ندیدند که در آن ایفای نقشی داشته باشند امروز مورد تحسین هم واقع شدند؛ از همین رو باید بگوییم که در شکل گیری انقلاب این افراد روستایی بودند که پابرهنه برای دفاع از وجب به وجب این خاک از جان خود گذشتند تا مانع تجاوز دشمن به خاک کشور شوند و امروز مزار شهدا در هر منطقه ای نشان گویای آن است که چه افرادی در به ثمر رساندن این انقلاب پیشتاز بودند.
اگر امروز آقای رفسنجانی خود را پیرو امام و پایدار انقلاب می دانند باید حرف های امام را هم عملی کنند، زیرا وقتی امام(ره) گفتند ولی نعمتان ما روستائیان و مستضعفان هستند این امر خطاب به خود وی هم هست، لذا اگر معیارها، معیار امام(ره) باشد و راه، روش و سیره امام راحل را الگو قرار داده اند چه شد که امروز از این آرمان ها فاصله گرفتند؟
در پایان باید گفت وقتی فردی از آرمان های انقلابی فاصله بگیرد قطع و یقین مسیر خود را عوض کرده و گذشته اش را فراموش، پس اگر هر فردی از مسیر اصلی که راه ولایت است فاصله بگیرد، خوارج است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark