کد مطلب: 58112
 
سومین نفتکش ایرانی هم وارد آب‌های ونزوئلا شد+ فیلم
بنابر اعلام پایگاه تله سور، سومین نفتکش ایرانی روز چهارشنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۹
 
به گزارش زاهدنیوز،به نقل از پایگاه اینترنتی تله سور، سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» روز چهارشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شد و از سوی ناو گشت اقیانوسی Yekuana PO13 نیروی دریایی ونزوئلا همراهی شد.

نفتکش پتونیا حامل ۵۰ هزار تن بنزین و دیگر محصولات نفتی است و به منظور کمک به از سرگیری چرخه سوخت رسانی در ونزوئلا به این کشور اعزام شد.

پتونیا سومین نفتکش از ۵ نفتکش ایرانی است که به منظور حمل سوخت راهی ونزوئلا شده است. نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرد.

فورچون و فارست که روز دوشنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا شدند، سوخت‌رسانی به پالایشگاه ال پالیتو در ایالت کارابوبو در شمال ونزوئلا را آغاز کردند. این عملیات به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌های همکاری و تقویت روابط دیپلماتیک بین دو کشور صورت می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

Share/Save/Bookmark