کد مطلب: 42182
 
پیکر دو شهید گمنام وارد شهرستان زابل شد
پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز/ شنبه/ با پرواز مستقیم تهران - زابل وارد این شهرستان شد و در فرودگاه مورد استقبال اقشار مختلف مردم ولایت مدار سیستان قرار گرفت.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
پیکر دو شهید گمنام وارد شهرستان زابل شد
 
به گزارش زاهدانه ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: پیکر مطهر این شهدا پس از استقبال و بدرقه با شکوه مردم شهرستان زابل در مسیر انتقال به شهرستان هامون در روستاها و دهستان های منتهی به این شهرستان از سوی روستاییان به گرمی استقبال می شود.

وی افزود: پیکر این دو لاله هشت سال دفاع مقدس بعد از برگزاری مراسم نماز ظهر و عصر در روستای اسماعیل قنبر بخش تیمور آباد زابل، به شهرستان هامون انتقال می یابد.

وی اظهار داشت: مردم ولایتمدار سیستان امشب مراسم وداع با پیکر پاک و مطهر این دو شهید گمنام را برگزار و صبح فردا 30 آذرماه همزمان با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور قشرهای مختلف مردم هامون و شهرستانهای همجوار در بوستان بزرگ شهر محمد آباد هامون تشییع و خاکسپاری می شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: این شهدای بزرگوار 22 و 28 ساله در عملیات خیبر در سال 62 در جزایر مجنون به شهادت رسیده اند.

سرهنگ دهقان گفت: خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف استان موجب برکات زیادی از جمله انس و الفت مردم با شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستر مناسب برای گرامیداشت مقام شهدا و گسترش معارف دفاع مقدس می شود.

وی بیان کرد: هم اینک در 18 نقطه از دانشگاه ها و شهرستان های سیستان و بلوچستان پیکر 59 شهید گمنام خاکسپاری شده که با برگزاری نوزدهمین مرحله، این استان مفتخر به میزبانی 61 شهید گمنام است.

وی تصریح کرد: هم اینک حدود 50 نقطه سیستان و بلوچستان اعم از دانشگاهها و شهرهای جدید التاسیس و همچنین مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی درخواست خاکسپاری شهید گمنام دارند.

شهرستان هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا