کد مطلب: 50462
 
در گفت و گو با کارشناس اجتماعی مطرح شد؛
خودکفایی در فضای مجازی باعث تبلیغ اسلام می شود
یک کارشناس اجتماعی گفت: با خودکفایی در عرصه فضای مجازی می توانیم از این ابزار برای تبلیغ و رساندن اسلام به دیگر نقاط جهان استفاده کنیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
 
علی مهدوی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در خصوص آسیب های فضای مجازی به روح و روان جامعه وخانواده اظهار داشت: آنچه امروز دامن گیر جامعه و خانواده اسلامی شده عدم استفاده مناسب از فضای مجازی می باشد .
وی گفت: اگر فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایین آغاز شود می توان از ظرفیت های مناسب فضای مجازی بهره برد.
این کارشناس اجتماعی بیان داشت: رهبر انقلاب در جمع فعالان فضای مجازی بارها در خصوص استفاده مناسب از ظرفیت های این فضا تاکید کرده اند زیرا نمی توان این فضا را رد کرد از اینرو باید ظرفیت های این فضا را به اندازه جامعه به افراد آموزش داد.
وی مهمترین دغدغه رهبر انقلاب را در عرصه جنگ نرم عنوان کرد و ادامه داد: ایشان بارها در سخنرانی های مختلف به مسئولان و جوانان دارای ذوق و هنر سفارش می کنند که امروز باید در جنگ نرم دشمن که همین فضای مجازی است به طور ویژه با ایمان و تقوا ورود پیدا کرد.
وی در تکمیل این مطلب گفت: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدیم درعرصه فضای مجازی هم باید با اتکا بر ایمان، تقوا و اصول اسلامی بتوانیم از فرهنگ غنی خود دفاع کنیم و نگذاریم عقیده، فکر و ایمان جوانان را دشمنان به تاراج ببرد.
مهدوی افزود: آثار مخرب استفاده نادرست از این فضا بر هیچ کس پوشیده نیست لذا مشکل اصلی نگاه سیاسی برخی از مسئولان به این امر است که برای از دست ندادن محبوبیت خود به صورت جدی به فضای مجازی و مدیریت صحیح از آن نمی پردازند.
وی در تکمیل این مطلب بیان داشت: تا زمانی که دیدگاه مسئولان به این مورد دید سطحی و با عِرق سیاسی باشد نمی توان از ظرفیت های فضای مجازی بصورت صحیح استفاده کرد.
وی بیان داشت: سایر کشورها از فضای مجازی بعنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف سیاسی و گسترش فرهنگ خود و تاثیرگذاری آن بر سایر فرهنگ ها استفاده می کنند
این کارشناس اجتماعی هدف کشورهای سازنده این شبکه ها را از بین بردن فرهنگ اصیل جوامع مختلف و عدم پایبندی مردم به نظام عنوان کرد و گفت: امروز می بینیم بعضی از کشورهای دارای فرهنگ و اصالت همچون  چین، ژاپن و کره جنوبی برای اینکه مانع رسیدن دشمن به اهدافش شوند میریت این فضا را در دست گرفته و به صورت کاملا بومی آن رادر اختیار مردم خود قرار داده اند.  
وی نهادینه کردن آموزش های لازم فضای مجازی در مدارس برای سنین پایین جامعه، ورود دولت با تمام توان و استفاده از نخبگان جوان در این عرصه، ایجاد شبکه های اجتماعی مفید با قابلیت های زیاد برای جایگزینی شبکه های خارجی موجود را از جمله راهکارهای مفید برای مدیریت در عرصه فضای مجازی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و نهادهای علمی نقش موثری در این زمینه ایفا می کنند، گفت: حتما باید فضای علمی جامعه را نسبت به این موضوع حساس کرد. بعنوان مثلا با معرفی تزهای دکتری یا مقالاتی در این خصوص باید بتوانیم جوانانی با استعداد در این عرصه پرورش دهیم تا بعد از آن نیز دولت از طرح های ارائه شده استقبال و آنها را اجرایی کند.
وی بیان داشت: دانشگاه ها و مراکز علمی مهمترین ارگانی هستند که می تواند باعث خودکفایی در این عرصه و فضا شوند لذا باید زیر ساخت های لازم را برای اثرگذاری در این عرصه فراهم کرد.
مهدوی ادامه داد: باید مسئولان انقلاب فرهنگی در این زمینه بیشتر فعال شوند و از دولت، موسسات و مراکز علمی این مورد را مطالبه کنند تا شاهد خودکفایی در این عرصه باشیم زیرا با خودکفایی در این عرصه می توانیم از این ابزار برای تبلیغ و رساندن حرف اسلام به دیگر نقاط جهان نیز استفاده کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark