کد مطلب: 48762
 
زاهدانه گزارش می دهد؛
تخریب خانواده های ایرانی با سریال های ماهواره ای/ حمایت مالی تهیه کنندگان غربی از شبکه‌های فارسی زبان
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فیلم‌ها و سریال‌های پخش شده در شبکه‌های ماهواره‌ای اثرات نامناسبی بر فرهنگ و ارزش‌های خانواده‌های ایرانی دارد، گفت: سریال های پخش شده از شبکه‌های فارسی زبان به طور ویژه قصد آسیب رساندن به خانواده ایرانی را دارند که با بودجه‌های کلان از سوی تهیه کنندگان غربی نیز حمایت می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، سریال های ماهواره ای که از سوی کشورهای غربی برای سرگرم کردن خانواده ها تولید شده است باعث نابودی کانون گرم خانواده های ایرانی شده بگونه ای که برخی از افراد با الگو گیری از شخصیت های دروغین و بزک کرده این رسانه زندگی خود را دچار مشکلات زیادی کرده اند که نمونه این مشکلات در جامعه هم شیوع پیدا کرده است. ازدواج دیر هنگام، تجرد گزینی، سن بالای ازدواج، خیانت و افزایش آمار بالای طلاق نمونه هایی از معضلات این ابزار رسانه ای غربی در خانه ها است که اثرات سوء آن جامعه را نیز در بر گرفته است.
براستی که این شبكه‌ها اثرات مخربی در اعتقادات، تفكرات، شخصيت و تربيت خانواده‌ها و بويژه زنان و جوانان دارند و افراد را از تفكرات و اعتقادت صحيح خود جدا می ‌كنند. هدف اين برنامه‌ها نابودی سلامت فكر و رفتار افراد است زیرا مشاهده دائم برنامه‌های نامناسب ماهواره، خانواده‌ها را تحت الشعاع اين برنامه‌ها قرار داده و از مسير اصلی تربيتی خود كه ريشه در مكتب اسلام دارد دور کرده است.

تاثیر منفی شبکه‌های ماهواره‌ای بر فرهنگ و ارزش‌های خانواده‌های ایرانی
در این رابطه یک کارشناس مذهبی در زاهدان در گفت و گو با خبرنگارما اظهار داشت: امروزه هزاران شبکه ماهواره ای در دنیا وجود دارد که دشمن در زمینه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف خود از این شبکه‌ها استفاده می‌کند.
میثم درانی با اشاره به اینکه فیلم‌ها و سریال‌های پخش شده در شبکه‌های ماهواره‌ای اثرات نامناسبی بر فرهنگ و ارزش‌های خانواده‌های ایرانی دارد، گفت: سریال های پخش شده از شبکه‌های فارسی زبان به طور ویژه قصد آسیب رساندن به خانواده ایرانی را دارند که با بودجه‌های کلان از سوی تهیه کنندگان غربی نیز حمایت می‌شود.
وی با بیان اینکه شبكه های ماهواره ای در قالب میان برنامه ها و آگهی ها، مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می كنند، افزود: این رسانه ها همچون دیگر ابزار بشری می تواند به آرمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع خدمت یا خیانت كنند كه در حال حاضر بیشترین تاثیر ماهواره در ایجاد و رواج فساد در میان جوانان است.

رسانه‌ها مضرات ماهواره را اطلاع‌رسانی کنند
درانی بیان کرد: ماهواره یک رسانه فریبنده جامعه است که نقش بسزایی در تخریب خانواده و اجتماع دارد از این رو رسانه‌ها و صدا و سیما باید مضرات ماهواره را اطلاع‌رسانی کنند.
وی ماهواره را مهمترین عامل نشر فساد در یک جامعه ماهواره عنوان کرد و افزود: متاسفانه این عامل فساد در همه جا وجود دارد و افرادی که دارای ایمان سستی هستند به واسطه ماهواره از دین ،عقاید دینی و حجاب فاصله می گیرند.
وی با بیان اینکه ماهواره در جامعه ما باعث فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر شده است،خاطر نشان کرد: هدف اصلی این شبکه ها از هم پاشی خانواده ها است و حالا این شبکه ها خانواده های ایرانی را در معرض آسیب قرار داده اند.
این کارشناس مذهبی در پایان با بیان اینکه خانواده ها با بی اطلاعی و نداشتن آگاهی لازم از وجود آسیبهای مخرب این وسیله در بین اعضای خانواده آینده فرزندان خود را در معرض خطر قرار می دهند، گفت:حذف این وسیله و برچیدن آن از بنیان خانوادهها در آرامش و امنیت روانی خانوادهها بسیار کمک خواهد کرد و این با همکاری خود خانوادهها به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark