کد مطلب: 48302
 
گزارشی از یک کارآفرین نمونه بسیجی در سیستان وبلوچستان؛
وقتی عشق به ولایت فقیه انگیزه کار مقاومتی می شود/ 296 گروه جهادی در استان سند تحقق یافتن فرمایشات رهبر انقلاب است
یک کارآفرین بسیجی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر روی آوردن به تولیدات بومی گفت: اجرای دستورات ایشان زن و مرد، پیرو جوان نمی شناسد، من هم در سن 56 سالگی در عرصه اقتصاد مقاومتی به ندای رهبر خود لبیک گفتم که در این زمینه نیز امسال بعنوان کارآفرین نمونه بسیجی در استان معرفی شدم.
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۴
 
به گزارش زاهدانه؛ سال 1389 بود که مقام معظم رهبری با حضور در بین کارآفرینان واژه " اقتصاد مقاومتی " را مطرح کردند و فرمودند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی ها و خصومت های شدید بتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد. آن زمان بود که پیروان ولایت فقیه گوش به فرمان بودند تا به ندای مولا و رهبرشان لبیک گویند و در این عرصه گام بردارند.
اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر توان و تولیدات داخلی است که هر فرد بتواند در یک عرصه ورود پیدا کند و نیاز خود و سایر افراد جامعه را مهیا کند تا از این طریق جلو واردات بی رویه گرفته شود و از وابستگی به بیگانگان یا درآمدهای نفتی نیز کاسته شود.

" ما می‌توانیم"

در این بین عده‌ای به ایفای نقش خود در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخته‌ و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده‌ خود به اقتصاد کشور نیز کمک کرده و واژه ما می‌توانیم را در عمل ثابت کردند. براستی که این دسته از افراد، کارآفرینان فداکاری هستند که در راه استقلال و مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر بیگانگان تلاش می کنند و با تمام توان و استفاده از منابع سرشار داخلی و بالا بردن سطح بهره‌وری مانع از وابستگی به بیگانگان می ‌شوند. زیرا در روزهایی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند افرادی هم هستند که علی رغم این مشکلات برای کمک به درآمدزایی خود و خانواده شان در راستای تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و در این زمینه به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند به طوری که می توان گفت عشق به ولایت فقیه در دل و جان هر کدام از این کارآفرینان که اکثرشان بسیجی هم می باشند به گونه ای است که عمل به فرمایشات رهبرشان دغدغه ذهنی آنها شده و گام نهادن در مسیری که رهبر و پیشوایشان امر می کند را از صمیم دل انجام می دهند.

وجود 296 گروه جهادی در استان سند تحقق یافتن فرمایشات رهبر انقلاب است

در این راستا بسیج به عنوان پيشگام تبيين اقتصاد مقاومتی توانسته در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر دارد و با تشكيل گروه‌های جهادی و اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق محروم در سراسر كشور، قدم‌های شايانی را در اين زمینه بردارد به گونه ای که وجود 296 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان سند تحقق یافتن فرمایشات رهبر انقلاب است و در این میان نیز سازمان بسیج سازندگی بعنوان عضوی تاتیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با نشانه گرفتن پویایی اقتصاد کشور، زمینه و بستری را فراهم کند تا حرکت اساسی و زیر بنایی در این خصوص شکل بگیرد، زیرا حمایت از تولید داخلی مهمترین راهکار در این مقوله است.
در این زمینه خبرنگار «زاهدانه» برآن شد تا گفت و گویی با کارآفرین نمونه بسیجی در طرح های اقتصاد مقاومتی سال 94 در استان سیستان و بلوچستان داشته باشد که در ادامه می خوانید.
محمد اکبر پور کارآفرین بسیجی نمونه در استان است که از چهار سال پیش با سرمایه ای به مبلغ یکصد میلیون ريال در فضایی 150 متری بر پشت بام خانه اش پا به عرصه اقتصاد مقاومتی گذاشته است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با همکاری بسیج سازندگی و شرکت نگار نصر در سیستان و بلوچستان توانسته است اقدام به پرورش کبک، مرغ بلدرچین، بوقلمون و غاز کند.


کارآفرین نمونه بسیجی در سیستان وبلوچستان

این کارآفرین بسیجی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر روی آوردن به تولیدات بومی بیان کرد: در چند سال اخیر رهبر انقلاب با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های موجود تاکید داشتند که افراد به کارهای اقتصاد مقاومتی بپیوندند از همین رو چون اجرای دستورات ایشان زن و مرد، پیرو جوان نمی شناسد من نیز در سن 56 سالگی در عرصه اقتصاد مقاومتی به ندای رهبر خود لبیک گفتم که در این زمینه نیز امسال بعنوان کارآفرین نمونه بسیجی در سیستان وبلوچستان معرفی شده ام که علت آن هم پرورش انواع پرندگان در فضایی کوچک است.

زمینه اشتغالزایی برای 10 نفر

وی در توصیف خود از واژه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش تولیدات داخلی به منظور جلوگیری از واردات بی رویه است که در این زمینه هر فردی با توجه به توان خود دست به تولیدات داخلی در عرصه کشاورزی، اقتصادی و اشتغالزایی روی بیاورد و علاوه بر رفع نیاز خود بتواند نیاز سایر افراد جامعه را نیز تامین کند و از این طریق در عدم وابستگی به بیگانگان به کشور خویش هم کمک کند.
اکبر پور افزود: در این عرصه توانسته ام برای 10 نفر نیز زمینه اشتغالزایی را فراهم کنم.

عمده مشکلات تولیدکنندگان بومی در استان

وی در خصوص نحوه فروش تولیدات پرورشی خود افزود: از آنجایی که در استان مکانی برای عرضه محصولات تولیدی وجود ندارد من بصورت آزاد اقدام به فروش این پرندگان می کنم به گونه ای که اطرافیان به در خانه ام مراجعه می کنند و یا اینکه این پرندگان را به جمعه بازار برای فروش می برم.
این کارآفرین بسیجی در ادامه این مطلب با بیان اینکه نبود بازار فروش یکی از مشکلات تولید کنندگان بومی است، ادامه داد: در زمینه تامین مواد سوختی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم که در این راستا به فرمانداری و شرکت نفت هم مراجعه کرده ام که در این خصوص به ما سوختی تحویل نداده اند و در جواب ما اعلام کردند در این زمینه مجوزی برای سوخت صادر نشده است.
وی یکی دیگر از مشکلات را فراهم کردن دان برای پرندگان عنوان کرد: به سازمان بسیج سازندگی و شرکت نگار نصر پیشنهاد داده ام که با یکی از کارخانجات قرار دادی ببندند که در این راستا حداقل دست افراد رابط قطع شود و ما بتوانیم بطور مستقیم دان مورد نیاز خود را تهیه کنیم که اگر این اتفاق بیفتد قطعا شاهد پرورش بهتری از مرغ بومی و بلدرچین در استان خواهیم بود.


کار نشد ندارد

این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه تاکنون در این عرصه مایوس نشده است، اظهار داشت: نبود مکانی برای بازاریابی، عرضه و فروش محصولات، نبود کارخانه بسته بندی و کشتار گاه را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که در این راستا وجود دارد.

خواستن، توانستن است

وی در این زمینه به جوانانی که از بیکاری سخن به میان می آورند نیز گفت: اگر کسی تلاش کند و در این راستا گام بردارد می تواند دست به اشتغالزایی بزند و علاوه بر رفع مشکل بیکاری خود به چند نفر دیگر نیز کمک کند.

اگر همکاری همسرم نبود تنهایی موفق نبودم

وی افزود: هرکاری سختی های خاص خود را دارد که باید ان را تحمل کرد، در این زمینه همسرم به من انگیزه داد و همیشه نیز همراهم بود که توانستم موفق باشم.
اکبر پور با اشاره به اینکه اولین تولید خود را از مرغ بلدرچین آغاز کرده است، گفت: به کبک علاقه بیشتری دارم زیرا بازار فروش بهتری نسبت به مرغ بلدرچین دارد.

ارزش غذایی کبک و بلدرچین


وی ارزش غذایی گوشت کبک را اینگونه بیان کرد که این گوشت به دلیل چربی و کلسترول بسیار پایینی که دارد از بروز بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری کرده و به دلیل غنی بودن ازپتاسیم، مصرف به اندازه‌ ی آن برای افراد بافشار خون بالا مانعی ندارد.
وی بیان کرد: گوشت کبک می ‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تامین کند و به تقویت حافظه نیز کمک کند، همچنین باعث از بین بردن ضعف بدن نیز می شود از همین رو این گوشت برای همه افراد اعم از پیرو جوان غذایی سالم و سلامت بخش به شمار می آید.
این کارآفرین بسیجی در ادامه در خصوص ارزش غذایی گوشت بلدرچین نیز افزود: وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب، ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید و دارای ویتامین6 B، مس،روی و آهن است.
اکبر پور در پایان از مسئولان تقاضا کرد: در زمینه بسته بندی محصولات و تهیه دان با قیمت ارزانتر نیز راهکارهایی را در دستور کار خود قرار دهند.

گزارش: نجمه خسروپرست
منبع: جوان
Share/Save/Bookmark