کد مطلب: 48942
 
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
سرعت و سبقت غیرمجاز ریشه اکثر تصادفات است/ وضعیت رانندگی در شهرهای استان رضایت‌بخش نیست
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان از کاهش هفت درصدی تصادفات در استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال شاهد کاهش هفت درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهرها بوده‌ایم که وقوع این میزان تصادفات بیشتر در شهرهای مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر و سراوان بوده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
 
به گزارش زاهدانه، ابوالحسن ملکی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد با بیان اینکه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به بروز تصادفات و حوادث ناگواری می شود، اظهار کرد: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و طرز استفاده درست از وسیله نقلیه را در اولویت خود قرار دهند زیرا در غیر اینصورت حوادث و تصادفات بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال شاهد کاهش هفت درصد تصادفات منجر به فوت درون شهرها بوده‌ایم، گفت: بیشتر این تصادفات در شهرهای مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر و سراوان رخ داده است.
این مسئول با بیان اینکه بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی عواقب جبران‌ناپذیری دارد، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به وظایفی که دارد در حوزه حمل و نقل و ترافیک برای تسهیل ترافیک و تسهیل عبور و مرور با رانندگان خاطی به صورت قاطع برخورد می‎کند.

سرعت و سبقت غیرمجاز ریشه اکثر تصادفات است

وی ریشه اکثر تصادفات و تخلفات حادثه‌ساز را سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعلام کرد و گفت: اگر بهترین جاده‎ها و خودروها را در اختیار داشته باشیم اما در مسیر فرهنگ ترافیک گام بر نداریم، قطعا به نتیجه مطلوب دست نمی‎یابیم.

نقش بازدارنده قبض های جریمه

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارتقا فرهنگ ترافیک نقش ارزنده‎ای در رفتار رانندگان دارد، ادامه داد: رفتار نرم و تذکر و توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی به تنهایی اثر بخش نیست و قبض‌های جریمه نیز در این زمینه نقش بازدارنده دارد.
وی با بیان اینکه برخورد با موتورسواران متخلف در دستور کار قرار گرفته است، افزود: موتورسیکلت‌هایی که حرکات نمایشی و رفتارهای مخاطره آمیز انجام می‌دهند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند متخلف محسوب می شوند.
این مسئول از افزایش برخورد با تخلفات درون‌شهری در سیستان و بلوچستان طی مدت 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات درون شهری پارک دوبل، سد معبر، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم توجه به جلو و نبستن کمربند است زیرا این تخلفات حادثه‌ساز هستند.

وضعیت رانندگی در شهرهای استان رضایت‌بخش نیست

وی ضمن انتقاد از وضعیت رانندگی در سیستان و بلوچستان، افزود: وضعیت رانندگی در شهرهای استان به دلایل خاص رضایت‌بخش نیست اما تلاش می‎کنیم با برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان، ترافیک را تسهیل کنیم.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان از توقیف خودروهای بالای یک میلیون تومان خلافی خبر داد و گفت: تاکنون خودرویی با 3 میلیون تومان خلافی را نیز توقیف کرده‌ایم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark