کد مطلب: 42579
 
کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار افزایش سهم فرهنگ از بودجه سالانه است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه کمیسیون متبوعش خواستار افزایش سهم فرهنگ از بودجه سالانه است، گفت: کاهش بودجه فرهنگی غیرمنطقی است و هرچقدر بودجه فرهنگی کاسته شود، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در جامعه افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۴
به گزارش زاهدانه ، نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بودجه اختصاص یافته به بخش فرهنگ، اظهار داشت: در حال حاضر سهم فرهنگ در بودجه عمومی 1/1 و سهم آن در بودجه جاری تقریبا سه درصد است، اما شاخص متداول بودجه فرهنگی در دنیا 7 درصد عنوان می‌شود.
 
وی افزود: اعضای کمیسیون پیشنهادات فرهنگی خود را برای اعمال در جداول لایحه بودجه سال 94 با نوبخت در میان گذاشتند، اما از آنجا که دولت در تامین منابع مالی با مشکل مواجه بود، قرار شد پیشنهادات کمیسیون در دولت بررسی شود.
 
 پژمان‌فر با بیان اینکه  کمیسیون متبوعش خواستار افزایش سهم فرهنگ از بودجه سالانه است، تصریح کرد: کاهش بودجه فرهنگی غیرمنطقی است و هرچقدر بودجه فرهنگی کاسته شود، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در جامعه افزایش می‌یابد.
 
این نماینده مجلس با اشاره به میزان تحقق اهداف قانون برنامه پنجم در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: اعلام اعداد و ارقام درباره دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه کل کشور راحت نیست و باید بررسی کلی صورت گیرد، اما در کل اهداف فرهنگی در قالب برنامه تنها به پرداخت حقوق و دستمزد محدود می‌شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark