کد مطلب: 52479
 
گزارش میدانی؛
تیربرق شکسته میهمان ناخوانده بر روی سر شهروندان/ از سرگردانی تیربرق ها در وسط خیابان تا شکسته شدن تیر برق در مجتمع ولایت زاهدان
هنوز مدتی از حادثه دلخراش آتش سوزی در مجتمع ولایت مهرشهر زاهدان نمی گذرد که اینبار جان اهالی را یکی از تیربرق های شکسته شده در این مجتمع تهدید می کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، تصور کنید در حالی که با چشمان بسته در خیابان راه می روید ناگهان سرتان به تیربرق برخورد کرده یا با خودروی خود در حال عبور هستید که ناگهان در وسط خیابان با تیر برق و پایه های سرگردان آن برخورد می کنید. مشکلات جانی، مالی و نازیبایی خیابان ها ومعابر شهر به کنار، آنچه برق از سرتان می پراند قصه پرتکرار ناهماهنگی بین برخی سازمان ها و دستگاه های اجرایی است که این روزها در برخی ارگان ها به چشم می خورد.
هنوز مدتی از حادثه دلخراش آتش سوزی در مجتمع ولایت مهرشهر زاهدان نگذشته است که اینبار جان اهالی این مجتمع را یکی از تیربرق های شکسته شده تهدید می کند.
قصه پرتکرار ناهماهنگی بین برخی سازمان ها و دستگاه ها باعث شده تا اهالی این مجتمع با ترس و هراس همیشگی، شبانه روز خود را سپری کنند و در این فکر فرو روند که اینبار چند نفر باید قربانی سهل انگاری افرادی شوند که واحدهای مهرشهر را یکی پس از دیگری بدون استانداردهای اولیه بنا کرده و به حال خود رها کردند.

شکستگی تیربرق ها منوط به مجتمع ولایت مهرشهر نیست بلکه در برخی از خیابان های این شهر هم تیر برق هایی هستند که یا در وسط خیابان قدعلم کرده و هر روز شاهد برخورد افراد و وسائط نقلیه با آنها هستیم یا تیربرق های شکسته با تنه چوب درختان که برای جلوگیری از بروز حادثه اغلب با رنگ زرد رنگ آمیزی شده اما دردی دوا نمی کنند.
جهانتیغی یکی از ساکنین مجتمع ولایت مهرشهر است که در گفت و گو باخبرنگار زاهدانه با اشاره به غیر استاندارد بودن واحدهای این مجتمع می گوید: چندی پیش بود که حادثه دلخراش جان سه نفر از اهالی را به کام مرگ کشاند.
وی ادامه می دهد: نبود شیلنگ اتش نشانی و نداشتن پلکان اضطراری از جمله عواملی بود که بر اساس شنیده ها می توانست جان مادر و دو کودکش را در حادثه آتش سوزی که به واسطه اتصال برق رخ داده بود، نجات دهد.

جهانتیغی بیان می کند: این روزها هر لحظه منتظر وقوع حادثه جدیدتری هستیم زیرا یکی از تیربرق های این مجتمع در حالی شکسته شده که کابل های برق زیادی به آن متصل است که به محض قطع شدن جان بسیاری از اهالی این مجتمع را به خطر می اندازد و باعث آتش سوزی مهیبی می شود.
ریگی از دیگر ساکنین این مجتمع به خبرنگار ما می گوید: رنگ کردن تیربرق های موجود در وسط خیابان معلم که یکی از خیابان های اصلی شهر به حساب می آید نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث بروز تصادف زیادی نیز می شود زیرا اغلب رانندگان در شب هنگام که روشنایی کافی برای دید ندارند، با این تیربرق ها برخورد کرده و خسارت زیادی به ماشین هایشان وارد می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark