کد مطلب: 57249
 
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی:
آموزش و پرورش در کشور ایران مغفول مانده است
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک کارخانه آدم سازی در کشور، مغفول و غریب مانده وکسی توجهی به آن ندارد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
 
علیم یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: درحال حاضر آموزش و پرورش در کشور ایران مغفول و غریب مانده و مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی ورود پیدا کرده و تمام دغدغه ها و مشکلات و مسائل این بخش را به طور جد مورد پیگیری قرار داده و می دهد.

وی اضافه کرد: دولت نتوانسته در زمینه آموزش و پرورش که محل حساسی است به درستی ظاهر شود و اقدام به انجام فعالیت کند و در این خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بارها در قالب تذکر و سوال این موضوع را پیگیری و وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح کشانده اند که این موارد باعث استعفا دادن وزرا و یا مجاب شدن آنان برای انجام کار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تمام کشورهای دنیا باب بر این است که بیشترین هزینه های را قالب آموزش و پرورش صرف می کنند چرا که به واسطه این هزینه است که سرمایه انسانی هر کشور که مهمترین سرمایه محسوب می شود، تامین می شود.

این نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت توجه به حوزه آموزش و پرورش تمامی بخش های جامعه از توانمندی و پتانسیل قابل قبولی برخوردار خواهند بود، چرا که نیروی انسانی مورد نظر به طور کامل پرورش یافته و آماده ارائه خدمات به مردم جامعه می باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش تنها محلی است که در کشور ایران غریب مانده و به آن بی توجهی می شود و این در حالی می باشد که از صدر اسلام آیات و روایات زیادی در مورد آموزش و پرورش داشته و به عنوان یکی از مهمترین اولویت های مسلمانان از این دو بخش یاد می شود اما در عصر کنونی آن طور که باید توجه به حوزه آموزش و پرورش در کشور ایران دیده نمی شود.

یارمحمدی اظهار کرد: در زمینه آموزش و پرورش وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استانهای سطح کشور بدتر است و این موضوع بارها به وزیر مربوطه، رئیس جمهور و سایر مسئولان مرتبط تذکر داده شده و مورد پیگیری قرار گرفته و مقرر بود در هفته پیش رو وزیر مستعفی آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات به مجلس شورای اسلامی بیاید اما وی استعفا داد و از سوی رئیس جمهور نیز پذیرفته شد و این امر باعث رها شدن کارخانه آدم سازی(آموزش و پرورش) شد.

وی گفت: عدم توجه به آموزش و پرورش تنها مختص دولت یاردهم و دوازدهم نیست، بلکه این موضوع در تمام دولت ها مشاهده شده و باید برای حل آن به صورت ریشه ای عمل کرد.

وی افزود: شاید در برخی از دولت ها میزان ناچیزی به حقوق معلمان اضافه شده اما آنگونه که شایسته است فرهنگیان در منزلت و جایگاه خود قرار نگرفته اند و این موضوع باعث شده تا در طول روز به چندین کار از جمله کرایه کشی روی بیاورند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معلمان و نیروهای آموزش و پرورش انگیزه لازم برای کار کردن را در زمانی که خود را با کارمندان سایر دستگاه ها مقایسه می کنند ندارد و این درحال است که در سایر کشورها بیشترین توجه به حوزه آموزش و پرورش و نیروهای این حوزه می باشد، برای حل مشکلات این بخش نیازمند عزمی ملی هستیم و تنها دولت نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی، نظامی، انتظامی و غیره شاهد نگاهی سیاسی هستیم که کاری کاملا غیر معقول است، فعالیت در حوزه سیاسی و داشتن تفکر سیاسی خوب است اما باید آن فرد آگاه به مسائل باشد اما اینکه پست های یک نهاد یا وزارت خانه و غیره را به این سمت و سو گرایش دهیم کار درستی نیست، همه با هر ایده و گرایشی باید در راستای خدمت به آحاد مردم جامعه اقدام به انجام فعالیت کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark