کد مطلب: 57979
 
افزایش جمعیت گربه شنی در پی بارش های بهاری در سیستان و بلوچستان
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر گفت: بارشهای زمستان گذشته و بهاری موجب بهبود شرایط زیستگاههای طبیعی و رویش پوشش گیاهی مناسب در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
 
محمد انور هاشمزهی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد:بارشهای زمستان گذشته و بهاری موجب بهبود شرایط زیستگاه های طبیعی و رویش پوشش گیاهی مناسب در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر شده است.

وی افزود: ایجاد پوشش گیاهی مناسب و به طبع آن بهبود شرایط گونه های جانوری علف خوار در طبیعت منطقه موجب افزایش طعمه های غذایی برای گونه های جانوری گوشتخوار منطقه و ایجاد شرایط مناسب زیستی و زادآوری گونه های مختلف جانوری شده و منجر به افزایش جمعیت این گونه ها ازجمله کوچکترین عضو این خانواده یعنی گربه شنی در مناطق مختلف و زیستگاه های دشتی و ماسه زارهای منطقه شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد:گشت و کنترل های یگان حفاظت در مناطق و سرشماری های حاصل از این گشت و کنترل ها در مناطق بصورت بیتوته های طولانی مدت در مناطق است و مشاهده بیش از حد معمول این گونه ها در فواصل مختلف حاکی از افزایش جمعیت بدلیل پوشش گیاهی مناسب و افزایش جمعیت گونه های جانوری کوچکتر می باشد.

هاشمزهی تاکیدکرد: در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر گربه سانانی نظیر پلنگ، گربه جنگلی، گربه وحشی، گربه شنی زیست می کنند.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark