کد مطلب: 55610
 
تبلور "دموکراسی" در جبهه مردمی انقلاب اسلامی/ تمکین به رای اکثریت و حمایت همه اعضا از کاندید نهایی جبهه
آنچه بعد از دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قابل تقدیر و توجه است، پیام‌های جداگانه 5 نفر دوم انتخابات روز پنجشبه در حمایت از جبهه مردمی و کاندیداهای آن است که می‌توان این پیام ها را تبلور دموکراسی در میان جریان مردمی و انقلابی کشور دانست.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
 

به گزارش زاهدانه به نقل از راه دانا؛ دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پنجشنبه گذشته با حضور اعضای این جبهه و کاندیداهای احتمالی برای انتخاب 5 کاندیدا نهایی از میان 10 نفری که پیش از این نام آن  ها اعلام شده بود، برگزار شد که در انتهای این نشست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با 2147  رای، علیرضا زاکانی با 1546  رای، مهرداد بذرپاش با 1404 رای، محمد باقر قالیباف با 1373 رای و پرویز فتاح با 994 با رای به عنوان 5 منتخب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

آنچه بعد از این نشست قابل تقدیر و توجه است، پیام‌های جداگانه 5 نفر دوم انتخابات روز پنجشبه در حمایت از جبهه مردمی و کاندیداهای آن است که می‌توان این پیام ها را تبلور دموکراسی در میان جریان مردمی و انقلابی کشور دانست.

پیام ضرغامی برای منتخبان دومین مجمع ملی جبهه منا

سید عزت الله ضرغامی اولین کسی بود که پس از پایان دومین مجمع جبهه نیروهای انقلاب اسلامی، پیامی  به  منتخبان نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد؛ مشروح پیام ضرغامی بدین شرح است:

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا

به دوستان و همراهان عزیز منتخب در دومین نشست مجمع ملی نیروهای انقلاب تبریک می‌گویم و موفقیت آنان را از خداوند متعال خواهانم.

همانطور که در سخنرانی امروز گفتم، تقویت نهال نوپای این جبهه، احتیاج به مراقبت، آبیاری، حرس و حتی سمپاشی دارد.

تنها در این صورت است که این نهال می‌تواند به شجره طیبه‌ای تبدیل شود که فوائد و برکات آن نصیب مردم شود.

از منتخبین می‌خواهم با رعایت اخلاق اسلامی و با همه قوت وارد مبارزه انتخاباتی شوند و روی همفکری و کمک من حساب باز کنند.

تِلکَ الدّارُ الآخِرَةُ نَجعَلُها لِلَّذینَ لا یُریدونَ عُلُوًّا فِی الأَرضِ وَلا فَسادًا وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقینَ

سید عزت الله ضرغامی

۱۷ فروردین ۹۶

 

حمیدرضا حاجی بابایی در پیامی حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد

حاج بابایی در این پیام ضمن تبریک به منتخبین جبهه مردمی ،از زحمات شورای مرکزی تقدیر وتشکر کرده اند.

متن پیام حمیدرضا حاجی بابایی:

بسمه تعالی

« افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد  »

با تبریک به دوستان عزیز منتخب در دومین مجمع جبهه نیروهای انقلاب اسلامی ، امید است این نهال نوپا بتواند در مسیر مقتدرانه  خود ، منویات مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران را تحقق بخشد.

از زحمات شورای مرکزی و اعضای محترم تشکر و قدردانی مینمایم و از حمایت آنان دریغ نخواهم نمود.

حمید رضا حاجی بابایی

هفدهم فروردین ۹۶

 

رستم قاسمی: وحدت بین همه سلایق نیروهای انقلاب ضروری است

رستم قاسمی وزیر سابق نفت و فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا که جز 10 کاندیدای جبهه مردمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود هم در گفت‌و‌گویی، ضمن تشکر از جبهه مردمی و اعضای مجمع بر وحدت بین همه سلایق نیروهای انقلاب تأکید کرد.

 

پیام محسن رضایی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب

محسن رضایی، روز شنبه، نوزدهم فروردین پیامی خطاب به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صادر و در این پیام، نکاتی را درباره دلایل عدم حضور خود در جلسه اخیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی مطرح و توصیه هایی خطاب به نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد. متن این پیام بدین شرح است :

 
بسم الله الرحمن الرحیم "
 
وَ اعْتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جمیعاً و لاتَفَرَّقوا
 
اعضای محترم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی


با سلام و آرزوی توفیق؛


نخست، لازم می‌دانم از عموم عزیزانی که با وجود آن که اعلام کرده بودم قصد کاندیداتوری ندارم، نسبت به این جانب اظهار لطف کردند سپاسگزاری نموده، تأکید نمایم که به رغم میل باطنی به دو دلیل موفق به حضور در جلسه شما عزیزان نشدم :


1ـ حضور این جانب در جمع شما، ممکن بود، تصمیم به کاندیداتوری تلقی شود که چون چنین قصدی نداشتم، آن را خلاف صداقت می‌دانستم.


2ـ تیمی از مسؤولان خیریه‌ها را به منطقة زلزله‌زده اعزام کرده بودم که تقاضا و اصرار داشتند من  نیز به جمع آنان اضافه شوم و در چنان شرایطی، حضور در جمع آنان را از حیث  تقویت روحیه و دلگرمی ضروری یافتم.


در پایان لازم می‌دانم بار دیگر تأکید کنم، حرکتِ وحدت بخشِ نیروهای جبهة انقلاب را حرکتی انقلابی و مردمسالارانه می‌دانم که سایر تشکل‌ها نیز می‌توانند از این الگو استفاده کرده، نسبت به تعمیق و تحکیمِ مردمسالاریِ دینی در کشور، بیش از گذشته تلاش کنند. البته در آغازِ هر حرکت، ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد که به مرور باید در جهت رفع  آنها و حصول کمال مطلوب کوشش کرد.


آنچه امروز پس از تلاش برای جلب رضایت خداوند متعال(که بدون ولایت، ایثار، برادری و خدمت به خلق خدا حاصل نمی‌شود)، بیش از هر چیز دیگر، حائز اهمیت است؛ آن است که باید از سقوط ارزشها که جناح‌های کشور را طی دو دهة اخیر به خطر کشانده و ریل تقسیم غنائم را جایگزین ریل انقلاب نموده، جلوگیری به عمل آورد و اساس حرکت‌ها را بر ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه‌گذاری نمود. بدیهی است رفع مشکلات کشور و پیروزی بر جبهه جنگ طلبانِ جهانی و استعمارگران، در گرو  بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی ووحدت همه نیروهای انقلاب اسلامی وپشتیبانی مردم است.


برادرتان
محسن رضایی

رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات درحالی سعی در القای وجود تفرقه میان نیروهای انقلابی دارند که این روزها کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پس از شکست در انتخابات این جبهه از سایر کاندیداهای جبهه مردمی حمایت می‌کنند و در یک فرآیند کاملا دموکراتیک همه معادلات را به انتخاب نمایندگان مردم در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سپرده‌اند.

 

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark