کد مطلب: 60740
 
تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی در سیستان و بلوچستان اندیشیده شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های توریستی استان به عنوان یک برنامه و هدف مهم در دستور کار دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وقتی راجع به تنظیم بازار صحبت می‌کنیم این مهم در ایام نوروز و شب عید، ماه رمضان، محرم و صفر خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: هر چند که در طول سال ما باید نسبت به بحث منابع طبیعی و درختکاری اهتمام داشته باشیم اما در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن به روز درختکاری این مهم دارای اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید از امروز همه‌ی فرمانداران استان ستاد سفر را تشکیل دهند و کمیته‌های مربوطه را برگزار و تقسیم کار انجام شود ادامه داد: دستگاه‌های دولتی سه کار محوطه‌سازی، فضای سبز و زیباسازی را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز پانزدهم اسفند تمام دستگاه‌ها موضوع کاشت نهال را مدنظر داشته باشند اظهار داشت: اصلش این است که آئین روز درختکاری نباید به یک روز ختم شود و بایستی عرف همگانی باشد.

امیدوارم چهره شهر زاهدان در نوروز ۱۴۰۱ تغییر کند

مدرس خیابانی با بیان اینکه امیدوارم چهره شهر زاهدان تغییر کند، تاکید کرد: وقتی صحبت از توسعه و پیشرفت می‌کنیم به این معنی است که هر روز چهره شهر در تمام ابعاد باید متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ سازی در رفتارهای اجتماعی و شهروندی باید تلاش انجام شود تصریح کرد: ما هدفمان از اینکه گردشگر و مسافر به استان بیاید و به آن‌ها خدمات دهیم این است که اقتصاد شهر و استانمان فعال باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کرونا در ۲ سال گذشته برنامه‌های گردشگری و سفر را کمرنگ کرد اما امسال پیش‌بینی می‌شود متفاوت‌تر باشد و مردم به نسبت ۲ سال اخیر بیشتر به سفر بروند.

وی با اشاره به اینکه از کنار این رفت و آمدها باید اشتغال برای مردم ایجاد شود، بیان کرد: اصل فضای گردشگری اقتصاد است و برای درآمد از این حوزه باید هدف‌گذاری شود تا با خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود به اقتصاد شهر کمک کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: باید به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی شهرها رسیدگی شود و همه دستگاه‌ها موظفند در ایام نوروز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ادارات را در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: زیباترین سواحل در این استان وجود دارد اما هیچ استفاده‌ای در زمینه ورزش‌های آبی نمی‌شود که لازم است اداره ورزش و جوانان در این زمینه اقدامات مناسبی را برنامه‌ریزی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان بیان کرد: مراکز عرضه نان و مواد غذایی و مراکز توزیع میوه و مرکبات باید تحت نظارت کافی قرار گیرند و به شهرهای مسافرپذیر نیز سهمیه آرد ویژه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کسب و کاری در ایام نوروز نباید تعطیل شود افزود: دستفروشان فقط باید ساماندهی شوند چرا که ما به‌عنوان مسؤول نتوانستیم برایشان اشتغالزایی کنیم و خودشان دست به کار شدند بنابراین به هیچ وجه نباید جلوی کار آنها گرفته شود.
Share/Save/Bookmark