کد مطلب: 58310
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد؛
برگزاری نمایشگاه استانی جشنواره جابر بن حیان در شبکه شاد
حمیدرضا رخشانی گفت : دهمین جشنواره استانی جابر بن حیان و فرصت های متنوع یادگیری در فضای مجازی باهدف شناسایی و هدایت استعداد های برتر دانش آموزان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶
 
رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز بیان کرد:نمایشگاه های جشنواره جابربن حیان در مرحله ی مدرسه ای و منطقه ای با توجه به شیوع کرونا ویروس و لغو برگزاری نشست ها و جشنواره ها در فضای مجازی برگزارمی شود.

وی افزود:این جشنواره به منظور ایجاد زمینه و شرایط افزایش انگیزه دانش آموزان در یادگیری و تعمیق ، توسعه وکاربست آموخته های آنان و باتاکید بر فراهم آوردن زمینه برای مشارکت حداکثری آنان در فعالیت های علمی ، ادبی و فناورانه اجرا می شود .

وی خاطرنشان کرد: نمایش علمی، آزمایش، طراحی و ساخت، داستان خوانی، داستان نویسی، داستان گویی، شاهنامه خوانی، خواندن شعر و دکلمه و تولید یک اثر هنری  از جمله محورهای جشنواره  است و خلاقیت و استعداد دانش آموزان در دوره ابتدائی شناسایی و کشف می شود.

رخشانی تاکید کرد: پروژه ی علمی، ادبی ، و فناورانه به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی خود ، میل به یادگیری را در دانش آموز ان تقویت می کند و به علّت ماهیت فرایندی خود راه و روش یادگیری را نیز به آنها می آموزد بنابراین می تواند ابزاری بسیار قوی در خدمت تعلیم تربیت باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:این جشنواره در دو بخش دانش آموزی شامل سطح مدرسه ای ، منطقه ای و استانی وبخش منتخب معلمان، مدیران ، کارشناسان وراهبران آموزشی برگزار می شود .

گفتنی است :در محور مهارت های علمی –پژوهشی و فن آورانه 112 اثر و در محور فعالیت های ادبی و هنری 246 اثر به مرحله استانی راه یافته است.


انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark