کد مطلب: 48320
 
گردشگری، صادرات نامرئی و کلید توسعه پایدار است
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گردشگری را صادرات نامرئی و کلید توسعه پایداردانست و کفت: از صنعت گردشگری درمحافل و مباحث اقتصادی با عنوان بهترین نمونه از«صادرات نامرئی» یادمی‌شود، زیرا گردشگری وسفر کالایی نامحسوس و غیرمادی است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
 
به گزارش زاهدانه، مجتبی میرحسینی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی "مبانی حقوق درگردشگری و حل وفصل دعاوی آن" درمحل موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ایران افزود: نخستین گام در توسعه گردشگری آموزش تخصصی فعالان این صنعت است که به دلیل فقدان اطلاع رسانی کافی به گردشگران و فعالان دفاتر خدمات مسافرتی ،مراکز اقامتی، راهنمایان گردشگری، عرضه کننده گان کالا و خدمات نسبت به حقوق قانونی موجود و نیز قوانین جامعه میزبان مشکلاتی در نحوه رفتار با گردشگران ایجاد می شود.
میرحسینی اعلام کرد: این کارگاه آموزشی با محوریت "جایگاه حقوقی در صیانت از برندهای گردشگری"،"بخش حقوقی و فرصت های سرمایه گذاری"، " حقوق جامعه میزبان"، "حقوق گردشگری و توسعه پایدار"، "چالشهای راهنمایان گردشگری"، " چالش های موجود درصنعت گردشگری از منظر حقوقی"، " ضوابط ومقررات آژانس های مسافرتی وارتباط آن با حقوق گردشگر"و " امنیت گردشگر" به مدت 3روز درتهران درحال برگزاری است .
معاون گردشگری ادامه داد: در این دوره مفاد آیین نامه هایی که ما بین دفاتر خدمات مسافرتی ، مسافر، کارگزار خارج از کشور و راهنما به اجرا در می آید و نیز آیین نامه های حقوقی مربوط به حقوق گردشگران تحلیل و مورد بررسی قرار می گیرند.
مجتبی میرحسینی در ادامه، گردشگری را صادرات نامرئی و کلید توسعه پایداردانست و خاطرنشان کرد: از صنعت گردشگری درمحافل و مباحث اقتصادی با عنوان بهترین نمونه از«صادرات نامرئی» یادمی‌شود،زیرا گردشگری وسفر کالایی نامحسوس و غیرمادی است ودرواقع گردشگران درسفر به یک مقصد یا کشور دیگر خریدار تجربه گردشگری هستند وهر گردشگر بابت دریافت آن تجربه منحصر بفردکه محصول آن کشور یا مقصد توریستی است، هزینه می کند و از این رهگذار درآمد و ارزخارجی را به کشور مقصد سرازیر می کند.
معاون گردشگری اداره کل یادآور شد:علاوه بر تاثیرصادرات نامرئی در مثبت نمودن موازنه اقتصادی مؤثر ،اثرات فرهنگی نیز پی‌آمد این نوع صادرات می باشد که همانا حفظ سنن، آداب و رسوم یک جامعه و صدور آن به دیگر کشورها ومناطق است.
میرحسینی درخاتمه با اشاره به اینکه ورودگردشگران خارجی تا حدود زیادی با قوانین ومقرراتی که از حقوق گردشگران حمایت میکند مرتبط می باشد. یادآورشد:امروزه ابعاد حقوقی گردشگری درچارچوب جغرافیای سیاسی کشورها از اهمیت بالایی برخوردارمیباشد که توجه بیش از پبش به این مقوله مهم، باعث تقویت و توسعه صنعت گردشگری در آینده نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark