کد مطلب: 53090
 
در گفت وگو با علمای اهل سنت مطرح شد
راهنمایی های پدرانه رهبر انقلاب راهگشای مشکلات/ تنگه نالک نماد فداکاری و وطن دوستی مردم سیستان و بلوچستان
گرچه سالها از ماجرای جانفشانی قوم بلوچ در مقابل استعمار پیر انگلیس می گذرد اما دشمنان نظام مجمهوری اسلامی ایران تجربه ای کسب کردند که به واسطه آن دیگر فکر تصرف حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را در سر نپرورانند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶
 
به گزارش زاهدانه، سالها از ماجرای نبرد گورستانی، جنگ گشت و حماسه نالک می گذرد ، حماسه ای که در آن استعمار پیر انگلیس به بدترین شکل ممکن در مقابل مردم سیستان وبلوچستان به ویژه مردم بومی منطقه و نیاکان استکبار ستیز خاش شکست خورد. گرچه سالها از این ماجرا می گذرد اما آنچه برای همیشه در لوح زرین خاطرات به یادگار ثبت شد خاطره افرادی است که با غیرت و جان فشانی در مقابل ایادی استکبار ایستاده و آنها را شکست دادند؛ شکستی که این درس را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد که تا آخر عمر خود حتی لحظه ای فکر تصرف یک وجب از این خاک را در ذهن نپرورانند.
وفاداری، غیرت، مرزداری، دلاوری و حس وطن دوستی منجر شد که در سالهای قبل و بعد از انقلاب مرزهای ایران اسلامی در این استان پهناور، باشکوه و عظمت امن بماند و متجاوزان نتوانند به خاک این مرز و بوم دست درازی داشته باشند.
دلاورمردانی که در دفاع مقدس نیز قریب به 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی و ملت ایران کردند و هر کجا دشمن قصد نفوذ داشت سینه سپر کرده و مانع آن شدند.

تنگه نالک نماد فداکاری و وطن دوستی مردم

مولوی اسماعیل گرگیچ مدرس حوزه علمیه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به نقش قوم بلوچ در استکبار ستیزی و دفاع مقدس اظهار داشت: بلوچ همواره با دل و جان از مرزهای انقلاب اسلامی دفاع کرده و هر کجا احساس کند دشمنان قصد نفوذ و تخریب این نظام و ملت را دارند در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی می کند.
وی تقدیم قریب به 500 شهید در دوران مختلف به انقلاب اسلامی را نمونه ای از رشادت های این قوم عنوان کرد و ادامه داد: تنگه نالک نمادی از فداکاری و وطن دوستی مردم این منطقه است که در سالیان گذشته استعمار پیر انگلیس را شکست داده و با ذلت تمام او را از کشور بیرون کردند.

راهنمایی های پدرانه رهبر انقلاب راهگشای مشکلات است
مولوی گرگیچ با بیان اینکه قوم بلوچ، وطن خود را همچون مادر می داند، افزود: انگلیسی ها این چنین شکستی که از دست قوم بلوچ خوردند را تجربه نکرده بودند.
وی گوش سپردن و عمل کردن به سخنان رهبر انقلاب را عامل تقویت کننده وحدت در بین امت اسلامی عنوان کرد و گفت: راهنمایی های پدرانه ایشان راهگشای مشکلات است.


دفاع از کشور وظیفه آحاد جامعه است
مولوی بلاد پتنگ آور نیز در این خصوص بیان کرد: روشنفکری قوم بلوچ در ایامی که مستکبرین جهان به ویژه روباه مکار انگلیس قصد ورود و دخالت به مرزها ایران اسلامی را داشت مانع از اجرای نقشه های شوم آنان شد.
وی با بیان اینکه دفاع از کشور وظیفه آحاد جامعه است، افزود: در آئین بلوچ خاک وطن ناموس ما محسوب می شود لذا در این برهه از زمان نیز با روشنگری و تدبیری که علمای اهل تشیع و تسنن دارند و به گفته امام راحل دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

برای یک وجب از خاک میهن جان فدا می کنیم
حاج حسین اسماعیلی یکی از بزرگان طایفه شه بخش در زاهدان نیز به خبرنگار ما گفت: در سالهای متمادی زمانی که حکومت مرکزی هیچگونه قدرتی نداشت طوایف سیستان و بلوچستان در مقابل استکبار جهانی و ابر قدرت وقت انگلیس قد علم کردند و توانستند با ذلت تمام انگلیسی ها را از خاک ایران بیرون کنند.
وی با بیان اینکه مردم این خطه از کشور خاک ایران را ناموس خود می دانند، افزود: ما برای ناموس و یک وجب از خاک میهن جان خود را فدا می کنیم.

در سیستان وبلوچستان مسئله شیعه و سنی وجود ندارد
وی ادامه داد: بلوچ تحمل نمی کند بیگانه ای به خاک بزرگ ایران تجاوز کند لذا هر کجا احساس خطر کرد در هر نقطه ای از کشور خود را فدا می کند تا بیگانه ای به امور این مملکت دخالت نکند.
اسماعیلی با بیان اینکه علما پرچم داران وحدت هستند، تصریح کرد: در سیستان وبلوچستان مسئله شیعه و سنی وجود ندارد بگونه ای که خانه و مساجد ما یکی است.
وی در پایان با بیان اینکه قوم بلوچ نماد استقامت و پایداری است، افزود: این قوم در طول تاریخ نشان دادند هیچگاه اجازه نمی دهند ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark