کد مطلب: 49636
 
گزارشی از قدرت خرید مردم در ماه پایانی سال
روحانی هیچ کاری برای مردم نکرد
یکی از فروشنده ها بابیان اینکه شکم سیر دولتمردان هیچگاه از مردمان گرسنه خبردار نخواهد بود گفت: هرچه از رونق اقتصادی و رفع رکود و تورم دم زدند در عمل هیچ تغییری را در مردم و وضعیت معیشتی آنان شاهد نیستیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
 
به گزارش زاهدانه به نقل از ایلام رصد، اسفند ماه است، ماهی که همواره پویایی و شوروشوق رسیدن بهار و آغاز سال جدید را در دل خود دارد و همه اسفند را باشوقی عجیب و انتظاری دلنشین برای رسیدن به سال نو سپری می کنند.

ماه شلوغی بازارها و خرید های سال نو، آری اسفند ماه 94 است، ماهی که همواره مردم بسیاری از خریدهای سال دیگر را در روزهای پایانی اینماهانجام می دهند و به عبارتی کارمندان و حقوق بگیران روی عیدی که آخر سال دریافت می کنند برنامه ریزی دارند و به خرید اقدام می کنند

اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، وضعیت مالی اکثریت مردم است که چندان چنگی به دل نمی زند و به دلیل عدم بضاعت مالی بسیاری از انان توان خرید نیازهای سال نو خود ندارند، خیلی ها هم با چشم امید داشتن به دولت همچنان منتظر ارزانی و کاهش قیمت ها هستند که شاید روزی نه چندان دور وعده های دولت عملی شود.

از این رو خبرنگار ایلام رصد، با حضور در بازارروز ایلام که معمولا از قیمت مناسب تری نسبت به پاساژها برخوردار است، در صدد است گوشه ای از این اوضاع را از زبان فروشنده ها بیان نماید.

 

مردم فقط قیمت میگیرند اما متأسفانه بسیاری از آنها توان خرید ندارند

از یکی از فروشنده های پوشاک در خصوص وضعیت بازار و اوضاع خرید مردم پرسیدم که با بیان این جمله که خودت داری اوضاع را می بینی ادامه می دهد: مردم فقط قیمت میگیرند اما متأسفانه بسیاری از آنها توان خرید نداشته و همواره از قیمت بالای اجناس گلایه می کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر اجناس را چون ما از بندر واردمی کنیم ومعمولا یا چینی اند یا ترک لذا از قیمت بالایی هم برخوردارند، افزود: فروش نسبت به سال گذشته در این زمان بسیار کمتر شده است ولی همچنان امید و توکل بر خدا داریم که رزق و روزی همه دست اوست.

 

با قدم زدن و دیدن مغازه های بازار روز ایلام، متوجه شدم که مغازه ها از نظر خرید اجناس جدید چندان توفیری با دو ماه گذشته ندارند و تنها تلاش کرده اند با تغییر دکوراسیون مغازه و جابه جایی پوشاک زمستانه با بهاره سال گذشته در جلب مشتری اقدام کنند، اما آنچه مشهود است این است که فروشنده ها هم توان خرید اجناس نو را نداشته و به قولی خرید جدید آنچنان مشهودی نداشته اند.

از پیرمرد فروشنده ای که مهربانانه از ما برای خرید دعوت کرد پرسیدم که به نظر نمی رسد خرید چندانی داشته باشد، گفت: خرید داشته ام اما چون فروش بسیار پایین است فعلا مقداری را با چک و نسیه آورده ام که اگر بازار رونق گرفت و فروش بهتر شد نسبت به خرید بیشتر اقدام کنم.ولی تا فروش نباشد خریدی هم نیست .

شکم سیر دولتمردان هیچگاه از مردمان گرسنه خبردار نخواهد بود

وقتی علت این عدم بی رونقی بازار و توان پایین مردم در خرید را از او جویا می شوم، در پاسخ می گوید: قرار بود با آشتی که با آمریکا داشتیم اوضاع مردم و کشور یهتر شود و رئیس جمهور تورم و گرانی را رفع کند اما متأسفانه تا کنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و روحانی کاری برای این مردم و اوضاع زندگیشان انجام نداده است.

وی افزود: هیچ کس به فکر مردم نیست و مردم را رها کرده اند و تنها به دنبال رأی جمع کردن و حامی و پشتیبان برای خود هستند و نمیدانم کی قرار است به مردم هم فکر کنند.

وی با بیان اینکه شکم سیر دولتمردان هیچگاه از مردمان گرسنه خبردار نخواهد بود گفت: هرچه از رونق اقتصادی و رفع رکود و تورم دم زدند در عمل هیچ تغییری را در مردم و وضعیت معیشتی آنان شاهد نیستیم.

یکی از فروشنده های لباس های بچگانه در این بازار اظهار داشت: پوشاک بچگانه همیشه از بازارضعیفی برخوردار است و متأسفانه قیمت بالای پوشاک بچگانه قدرت خرید بهتر را از خانواده گرفته است و آنها به دنبال اجناسی هستند کهه شاید از نظر کیفیت مناسب نباشد اما چون قیمت پائین تری دارد آن را ترجیح می دهند.

 

امیدوارم برجام روحانی فرجام خوشایندی را در سال جدید برای مردم رقم بزند

وی در جواب این سؤال که اگر مردم توان و قدرت خرید ندارند پس چرا بازارها شلوغ است، می گوید: تعداد افرادی که از این جمعیت اقدام به خرید می کنند بسیار پایین است و معمولا عده ای هستند که از دولت عیدی دریافت کرده یا وام گرفته اند یا یارانه را پس انداز کرده اند.

این فروشنده  با بیان اینکه امیدوارم برجامی که رئیس جمهور در طی این دو سال وعده تحقق آن را به مردم داده است، در سال آینده فرجامی خوشایند را برای مردم رقم بزند گفت: امسال هم گذشت و مردم هیچ تغییر و تدبیر معیشتی را ندیدند و فکر نکنم این اوضاع تغییری هم بکند زیرا تا دولتی ها و مسئولان به فکر منافع جناحی و مصالح حزبی خود هستند و میخواهند قدرت خود را افزایش دهند مردم و توجه به خواسته های آنان در حاشیه قرار گرفته و فدای مطامع آنان خواهد شد.

 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark