کد مطلب: 55206
 
در همایش روز درختکاری مطرح شد
کنترل ریزگردها مهمترین برنامه سپاه پاسداران در سال جاری/ غرس 10 هزار نهال مثمر در سیستان وبلوچستان
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: یکی از مهمترین ماموریت های سپاه در سال جاری کنترل ریزگردها است که در همین راستا کاشت نهال در استان هایی مانند خوزستان که با این مشکل مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
 
به گزارش زاهدانه، سرهنگ عوضعلی فقیری صبح امروز در همایش روز درختکاری که در سپاه ناحیه زاهدان برگزار شد با اشاره به فرامین رهبر انقلاب مبنی براینکه "احساس وظیفه همگانی نسبت به درختکاری یکی از مهمترین مسائل است"، گفت: تدابیر فرمانده کل قوا در دستور سپاه پاسداران قرار گرفته و در همین زمینه برنامه های مفصلی در سراسر کشور پیش بینی شده است.
وی حفظ محیط زیست را به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی مطرح کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت های سپاه در سال جاری کنترل ریزگردها است که در همین راستا نیز کاشت نهال در استان هایی مانند خوزستان که با این مشکل مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول لزوم همت و عزم همگانی در پیشگیری از بروز چالش های زیست محیطی و در بعضی موارد حل آن چالش ها را از دیگر موضوعاتی مطرح کرد که سپاه برای آن برنامه هایی در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: امروز در 21 رده سپاه استانی و تمامی 110 حوزه مقاومت استان در نقاطی که امکان پذیر بود اقدام به غرس درخت شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان با بیان اینکه بیش از 10 هزار نهال مثمر در استان غرس شده است، افزود: امسال با استقبال خوبی از سوی خانواده شهدا، علماء اهل تشیع و تسنن، بزرگان و سران طوایف مواجه بودیم که در همین راستا با توجه به تدابیر فرمانده کل قوا بتوانیم فضای سبز مناسبی همراه با صرفه جویی در انرژی و محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه چندین سال است سپاه پاسداران به بهانه روز درختکاری به صورت متمرکز این موضوع را پیگیری می کند، ادامه داد: امسال سیستان وبلوچستان جز پنج سپاه استانی است که به صورت ویدئو کنفرانس اقدام به برگزاری همایش روز درختکاری با هدف کاشت درخت دوستی و وحدت کرده است.
سرهنگ فقیری بیان کرد: علی رغم اینکه سیستان وبلوچستان به دلیل وسعت زیاد و کمبود آب با محدودیت در عرصه کاشت درخت و نهال مواجه است، امروز به همت خانواده شهدا و علمای تشیع و تسنن اقدام به کشت نهال در استان شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان تهیه شناسنامه فضای سبز سایت های سپاه، تهیه شناسنامه در عرصه های کشت نهال و استفاده از آحاد کارکنان در جهت نگهداری عرصه های فضای سبز، تغییر و تحول فضای سبز پیرامون هر ساختمان به خود بانیان را از جمله اقدامات انجام شده در جهت احیای بحث های کشت و صنعت و فضای سبز استان مطرح کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark