کد مطلب: 56746
 
زندگی در برزخی به نام حاشیه نشینی/بیماری های پوستی هدیه مسئولان شهرداری به حاشیه نشینان زاهدانی
حاشیه نشینان زاهدانی در نبود امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب و عدم جمع آوری زباله ها با بیماری های پوستی و تنفسی دست و پنجه هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۰
 
به گزارش زاهدنیوز، حدود دو دهه است که مردم سیستان و بلوچستان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از آنان شغل دامداری، کشاورزی و یا صیادی داشته اند، هم اکنون بیکار بوده و زندگی بسیاری از آنان به دشواری طی می شود.
در سالهای اخیر با پدیده حاشیه نشینی در برخی از شهرهای استان از جمله زاهدان، زابل و چابهار روبرو بوده ایم به گونه ای که در برخی از آمارها از زاهدان با بیش از 250هزار حاشیه نشین، بد از مشهد مقدس به عنوان دومین شهر حاشیه نشین کشور نام برده می شود.
با اینکه مسئولان برخی از نهادهای استانی در سنوات اخیر با اجرای طرح و پروژه های مختلف سعی در مهار پدیده حاشیه نشینی داشته اند، اما مردم حاشیه نشین دارای مشکلات عدیده در بخش های مختلف هستند و برای اطلاع رسانی
وضعیت بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و غیره مردم ساکن در مناطق حاشیه زاهدان بسیار بد بوده و نیاز است مسئولان فکری به حال مردم این مناطق کنند.
بیشتر و بهتر در این زمینه، خبرنگار زاهدنیوز با حضور در این مناطق، اقدام به تهیه گزارش میدانی کرده است.
یکی از ساکنان بولوار رسالت زاهدان گفت: با توجه به خشکسالی و در پی تامین مخارج زندگی به زاهدان مهاجرت کرده و اجباراً در این منطقه ساکن شده ایم.
محمد میر در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: در گذشته به کشاورزی مشغول بوده ام اما در بعد از آغاز خشکسالی مجبور به کارگری شده ام.
وی اضافه کرد: منازل ما در مناطق حاشیه زاهدان فاقد سند مالکیت است و برق و آب را نیز از برخی منازل دارای امتیاز آب و برق دریافت می کنیم.
وی ادامه داد: وضعیت بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و غیره مردم ساکن در مناطق حاشیه زاهدان بسیار بد بوده و نیاز است مسئولان فکری به حال مردم این مناطق کنند.
یکی از ساکنان منطقه کریم آباد زاهدان در این خصوص گفت: وجود سگهای ولگرد و زباله ها، وجود حشرات و حیوانات موذی به مثل موش، عدم آسفالت بودن معابر و خیابان ها و غیره از جمله مشکلات مناطق حاشیه زاهدان است.
عبدالعزیز گرگیچ در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: تاکنون فقط سپاه برای خدمت به مردم ورود پیدا کرده و هیچ نهادی به فک مردم نیست.
وی ادامه داد: تاکنون سپاه و بسیج ثابت کرده اند که مردمی بوده و برای خدمت به مردم از همه توانشان استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه حاشیه شهر زاهدان مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیاز است مسئولان توجه جدی به این بخش داشته باشند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark