کد مطلب: 58726
 
فرماندار میرجاوه مطرح کرد؛
سرمایه گذاری در شهرک صنعتی میرجاوه کلید حل معضل بیکاری است
محمود امیریان گفت: شهرک صنعتی میرجاوه با ظرفیت ایجاد۱۷ طرح تولیدی و بیش از ۱۰۰نفر اشتغالزایی، کماکان تعطیل است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸
 
به گزارش زاهدنیوز، محمود امیریان فرماندار میرجاوه جلسه کار گروه اشتغال این شهرستان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان، بیان کرد: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم قطعا سایر مشکلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد.

وی افزود: بنیاد برکت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی با کار مزد ۴درصد به واجدین شرایط پرداخت می کند که سهم شهرستان میرجاوه در سال جاری، حدود ۳میلیارد تومان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی میرجاوه با ظرفیت ایجاد۱۷ طرح تولیدی و بیش از ۱۰۰نفر اشتغالزایی، کماکان تعطیل است و هیچ گونه واحد تولیدی فعالیت ندارد، متقاضیان می توانند با پرداخت ۲۰درصد قیمت زمین در شهرک صنعتی میرجاوه جهت احداث واحدهای تولیدی اقدام کنند چرا که موقعیت شهرک صنعتی میرجاوه با داشتن گمرک ، بازارچه و پایانه می تواند در جهت توسعه منطقه گام موثری برداشته شود.


فرماندار میرجاوه در ادامه با اشاره به اهمیت ونقش بانکها در توسعه شهرستان،تاکید کرد: نقش بانک ها و تاثیر گذاری آنها بر روی توسعه شهرستان به ویژه بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و غیره  بسیار زیاد می باشد و با قاطعیت می توان گفت توسعه شهرستان بدون همکاری وتعامل بانک ها امکانپذیر نیست.

وی اذعان کرد: نهادینه کردن فرهنگ توزیع اعتبارات و نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغالزایی هم باعث جلوگیری از موازی کاری در بحث اعطای تسهیلات اشتغالزایی می شود و هم می تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر باشد.

امیریان با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی، اذعان کرد: توسعه اشتغال روستایی یکی از مهمترین راه حل های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخشداران با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود، جهت توسعه  اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنند .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark