کد مطلب: 36946
 
امام جمعه زاهدان:
سیاست خارجی دولت معدل 20 دارد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران معدل 20 را کسب کرده زیرا همه با غیرت و حمیت در سیاست خارجی حرکت می کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
 
به گزارش زاهدانه ، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با انتقاد از مشکلات فرهنگی کشور اظهار داشت: جامعه کنونی ما بر خلاف سیاست خارجی، با ضعف در مسائل داخلی و فرهنگی رو به رو است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در درون جامعه ما پیشرفتی در مسائل فرهنگی مشاهده نمی شود روز به روز حجاب ها و پوشش ها کمتر و ارزش ها سست تر می شود، جا دارد دولتمردان ما به فکر مسائل فرهنگی باشند البته عموم مردم نیز مسوولیت دارند و باید به وظایف شرعی خود عمل کنند.

عضو خبرگان رهبری بر اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان با گرامیداشت سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان در سال 92 خاطر نشان کرد: انسجام و همبستگی مسلمانان در آن زمان به حدی بود که دین مبین اسلام تا دل اروپا پیش رفت و لشکر اسلام با وجود تعداد کم و امکانات محدود توانست به فرماندهی طارق ابن زیاد اندلس را فتح کند.

آیت الله سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی ما جلوه ای از این پیروزی در لوای دین است، ایمان، عقیده و انسجام امت و تبعیت از مقام رهبری مردم را در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح شاهنشاهی به پیروزی رساند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمن در صدد تضعیف اراده ما و ضعف در تبعیت از رهبری است، می خواهد گسل های کوچک قومی، مذهبی، نژادی و غیره را بزرگنمایی و برجسته سازی کند بطوریکه اگر یک شوخی در رسانه ای می شود بلوای قومی راه می اندازد، برای یک اسم و یا نام چه بلوایی به پا می کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید آگاه باشیم و توجه داشته باشیم که با نام دین و با نغمه و آهنگ استکبار حرکت نکنیم، آخوندی که به مرجعیت، رهبری و نظام جمهوری اسلامی از طریق ماهواره اهانت می کند یقین داشته باشید که سر در آخور دشمن دارد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: امروز اشتباهاتی را که نوری المالکی در عراق مرتکب شد باید از آن عبرت بگیریم، کم توجهی به کانون معنوی و مذهبی مرجعیت، در هم کوبیدن نیروهای قدر مردمی در سپاه بدر و خوش باوری غلط نسبت به دشمن و بد باوری غلط نسبت به دوست نباید تکرار شود.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، روز حماسه خونین پاوه در سال 58 و سالروز گشایش مجلس خبرگان قانون اساسی را گرامی داشت.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark