کد مطلب: 57268
 
شركت 230هزار نفر در طرح غربالگری فشار خون دانشگاه علوم پزشكی ايرانشهر
رييس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ايرانشهر گفت: 230 هزار نفر در محدوده زير پوشش اين دانشگاه از ابتدای اجرای طرح غربالگری فشار خون تاكنون در اين طرح شركت و خدمات آموزشی و بهداشتی اين بيماری را دريافت كرده اند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
 
محمد مهران امينی فرد در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: طرح بسيج ملی كنترل فشار خون بالا با هدف شناسايی و پيشگيری از عوارض فشار خون در افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بيماران كليوی همزمان با سراسر كشور در سيستان و بلوچستان آغاز شد و در 2 بخش اطلاع رسانی و آموزش از 27 ارديبهشت تا 17 خرداد و تشخيص و درمان از 17 خرداد تا 15 تير در حال اجرا می باشد.

وی تعداد ايستگاههای سنجش فشارخون در سطح دانشگاه علوم پزشكی ايرانشهر را 751 پايگاه عنوان و بیان كرد: تعداد افراد شناسايی شده مبتلا به فشارخون تا كنون 29 هزار و 600 نفر بوده‌اند.

وی گفت: از جمعيت يك ميليون و 300 هزار نفر تحت پوشش اين دانشگاه در جنوب سيستان و بلوچستان، 400 هزار نفر بالای 30 سال سن دارند.

رييس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ايرانشهر پيش بينی كرد كه بيش از 25 درصد جمعيت هدف در جنوب سيستان و بلوچستان مشكل فشار خون داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه فشار خون با علائم خاموش پس از 15 سال باعث نارسايي‌های كليوی، ديابت و بيماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، گفت: مصرف نمك، استرس و چاقی از عوامل مهم ابتلاء به فشار خون است.

شایان ذکر است شهرستان‌های ايرانشهر، بمپور، سرباز، نيكشهر، مهرستان، چابهار، كنارك، دلگان، فنوج و قصرقند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark