کد مطلب: 29728
 
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت+عکس
انفجار مهیب در ضاحیه در حومه جنوبی بیروت، دست کم ۵ کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۳

به گزارش زاهدانه به نقل از فارس ، در انفجار تروریستی امروز در منطقه حاره حریک در جنوب لبنان، حداقل ۵ نفر کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

المنار لبنان گزارش داد که این انفجار در نزدیکی کتابخانه القدس و نزدیک یک رستوران در خیابان العریض در منطقه حاره حریک روی داده است.

شبکه خبری المنار به طور مستقیم تصاویری را از محل انفجار پخش کرد که حاکی از شدت انفجار است. بر اساس این گزارش دود غلیظی از محل انفجار به آسمان برخاست.

بر اساس این گزارش، به ساختمان‌های اطراف این انفجار نیز خسارت‌هایی وارد شد.

این انفجار در فاصله 20 متری از مکان انفجار قبلی در همین منطقه روی داده است.

منابع خبری شمار کشته های این انفجار را 5 نفر و 35 زخمی اعلام کردند این در حالی است که وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در این انفجار تاکنون 4 نفر کشته و 46 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

المنار لبنان نیز اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه این انفجار ناشی از یک عامل انتحاری با خودروی بمبگذاری شده بوده است.

خبرنگار المنار لبنان از محل وقوع انفجار گزارش داد که حجم مواد منفجره‌ای که در این انفجار استفاده شده است، از انفجارهای قبلی کمتر بوده است.

پایگاه خبری «الجدید»، جزئیات جدیدی از انفجار چند دقیقه پیش در « حارة حریک» واقع در جنوب بیروت منتشر کرد و نوشت که خودروی استفاده شده در این انفجار مسروقه بوده است.

بر اساس این گزارش، این خودرو، نقره‌ای و از نوع تویوتا استانزا بوده است.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که نتایج اولیه تحقیقات کارشناسان نظامی متخصص نشان می‌دهد که انفجار امروز ضاحیه جنوبی بیروت بر اثر انفجار سه خمپاره 120 و 130 میلی‌متری صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است که قدرت انفجار بمب‌های مذکور، معادل انفجار 15 کیلو گرم ماده انفجاری «تی‌ان‌تی» برآورد شده است.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان خواستار تشکیل جلسه اضطراری در کاخ نخست وزیری شد.

گروهک تروریستی النصره در لبنان مسئولیت انفجار امروز ضاحیه را بر عهده گرفت و آن را در واکنش به حملات علیه شهر عرسال دانست.

واکنش‌ شخصیت‌های سیاسی لبنان به انفجارهای امروز

مسئولان و شخصیت‌های سیاسی مهم لبنان امروز با محکوم کردن انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفتند که عناصر تکفیری تروریسم را در این کشور جشن گرفته‌اند. برای مشاهده واکنش ها اینجا را کلیک کنید.

تصاویر انفجار ضاحیه بیروت

عکس لحظه انفجار ضاحیه در جنوب بیروت

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark