کد مطلب: 55378
 
ایجاد بد بینی و بد دلی دستاورد ماهواره در کانون خانواده/ والدین افکار فرزندان را به سمت آموزه های دینی سوق دهند
حجت الاسلام میثم درانی گفت: والدین باید افکار و باورها فرزندان خود به سمت آموزه های دینی و فرهنگ ملی سوق دهند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
 
به گزارش زاهدانه، این روزها در حالی دیش‌های ماهواره به دور افتاده‌ترین نقاط شهر و روستاها رسیده که اهالی برخی روستاها علی رغم مسیرهای پرپیچ و خم و ناهمواری و یا محروم بودن از نعمت آب و برق به هر وسیله ای که شده یک رشته سیم برق برای نصب رسیور ماهواره و دیش آن از فرسنگ ها راه به نقطه ای دوردست برده تا مبادا از پخش سریال های ماهواره ای عقب افتند.
سریال‌هایی که به ظاهر خانوادگی است اما اغلب حاوی داستان‌هایی نامتعارف عشقی می باشد که بیننده را بعد از مدتی به طور غیر ارادی و ناخودآگاه وادار به همسان‌سازی با زندگی واقعی و شخصی‌اش می‌کند که این موضوع به خودی خود منجر به بد حجابی های زنان و دختران، مد و مدگرایی، خیانت همسر، از بین رفتن عفت، طلاق و آسیب های دیگر می شود.
حجت الاسلام میثم درانی در گفت وگو با زاهدانه با اشاره به نقش مخرب ماهواره در تغییر فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات افراد به ویژه جوانان اظهار داشت: کشورهای غربی تمام ابزارهای موجود برای ضربه زدن به دین، اعتقادات و باورهای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را بکار گرفتند تا از طریق ساخت سریال های به ظاهر خانوادگی اما با مضمون های عادی سازی روابط دختران و پسران، خیانت و مدگرایی و غیره فکر و ذهن افراد را تحت تاثیر قرار داده و همسو با خود کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تماشای یک فیلم و سریال ماهوارهای یا چت کردن با دیگران در فضای مجازی جایگزین تفریح و دورهمی های خانوادگی شده است، افزود: پيام اين سريال ها و ابزارهای ارتباطی که از سوی بیگانگان برنامه ریزی شده سست و متلاشی شدن بنیان خانواده است که دستاوردی جز جدایی و طلاق ندارد.
درانی با بیان اینکه خانواده ها مهمترین وظیفه را برای پاک کردن فضای خانه از این ابزار بر عهده دارند، گفت: والدین باید افکار و باورها فرزندان خود به سمت آموزه های دینی و فرهنگ ملی سوق دهند.

ایجاد بد بینی و بد دلی دستاورد ماهواره در کانون خانواده
حجت الاسلام امین کریمی پور هم در این رابطه به خبرنگار زاهدانه گفت: ماهواره از جمله ابزار و آلاتی است که در ترویج مفاسد اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد لذا با توجه به فتوای علما و نظرات مراجع شریف استفاده از این ابزار حرام شرعی بوده اما در بعضی موارد ضرورت ایجاد می کند که از این ابزار به نفع اسلام و در ترویج فرهنگ ناب محمدی استفاده شود به عنوان مثال ترویج اسلام ناب محمدی با استفاده از ابزار ماهواره در سراسر دنیا راهکاری در راستای اعتدال و پیروزی اسلام خواهد بود.
وی بالارفتن آمار طلاق، ایجاد بد بینی و بد دلی در کانون خانواده، کم ارزش شدن بنیان خانواده و ترویج مفاسد اخلاقی را از جمله آسیب های ماهواره ای عنوان کرد.
این کارشناس مذهبی ایجاد شبکه های مفرح سالم به دور از ابتذال و منکرات اخلاقی را راهکاری مناسب در جهت جایگزینی استفاده از شبکه های ماهواره بیان کرد.

ماهواره خانواده را به فساد می کشاند
وی با بیان اینکه استفاده از ماهواره خانواده را به فساد می کشاند، گفت: شبکه‌ های ماهواره ‌ای علاوه بر اینکه ارتباط نامشروع بین محارم را زیبا جلوه می‌ دهند، قبح آن را از بین برده و هم‌ جنس‌ بازی را معیار حقوق بشر نشان می دهند.
امام جماعت مسجد آل علی(ع) زاهدان با اشاره به اینکه ماهواره در پی القای سبک زندگی شیطانی است، بیان داشت: از میان رفتن قبح روابط زن و مرد، بی احترامی به پدر و مادر، برگزاری جشن طلاق، بی بند و باری و بدحجابی از جمله معایبی است که این روزها با تماشای برنامه های ماهواره ای در جامعه رونق گرفته است.
وی از جمله پیامدهای سوء ماهواره را تماشای خانوادگی و بدون در نظر گرفتن مرز و محدوده برای گروه های سنی عنوان کرد و ادامه داد: کودکان و نوجوانان قربانیان بی توجهی والدین هستند چرا که دیدن برنامه های ماهواره به ویژه سریال ها باعث بلوغ زود رس فرزندان و عاملی مخرب در بزرگسالی آنان محسوب می شود.
کریمی پور در تکمیل این مطلب از بین رفتن زمینه های تقوا در کودکان را از مهم ترین پیامدهای سوء دیدن برنامه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: کسی که زمینه های پرورش تقوا را در کودکی از دست داده باشد در پذیرش بذر هدایت و رشد معنوی موفق نخواهد بود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark