کد مطلب: 49212
 
مشاور دفتر حمایت از حقوق زنان در دادگستری سیستان و بلوچستان:
زنگ خطر "طلاق زرد" در خانواده ها/ خط مقدم دشمن بر روی پشت بام خانه هاست
مشاور دفتر حمایت از حقوق زنان در دادگستری استان گفت: هم اکنون که در جنگ نرم با دشمن هستیم خط مقدم جبهه ها بر روی پشت بام خانه هایمان است بگونه ای که امروز دشمن تا درون خانه و قلب های ما نفوذ پیدا کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
 
توران اصلی در گفت و گو با زاهدانه از ماهواره بعنوان مقوله ای گریبانگیر در جامعه یاد کرد که از سوی دشمن برای فرو پاشی کانون گرم خانواده طراحی و برنامه ریزی شده است.
وی گفت: ماهواره یکی از ابزارهای بسیار مهم دشمن است که امروز به عنوان جنگ نرم و جنگ روانی از سوی دشمن اثرات سویی در جامعه و در بین خانواده برجای گذاشته است.
این مسئول افزود: هم اکنون که در جنگ نرم با دشمن هستیم خط مقدم جبهه ها بر روی پشت بام خانه هایمان است بگونه ای که امروز دشمن تا درون خانه و قلب های ما نفوذ پیدا کرده است.

برداشت اشتباه از استفاده ماهواره
وی با اشاره به اینکه اغلب افراد بعلت نداشتن آگاهی لازم در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه شده اند، بیان داشت: اکثر افراد معتقدند از نقاط مثبت ماهواره که به نفع خانواده است استفاده می کنند اما باید گفت همه افرادی که به این نیت از ماهواره ها بهره جستند متاسفانه بعلت ناخودآگاهی به سمت مسائل انحرافی کشیده شدند که واز آرمان ها، زندگی و اهدافشان نیز عقب افتادند.
اصلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ماهواره به عنوان یک شبیخون فرهنگی است، ادامه داد: امروز به وضوح می بینیم که ماهواره نه تنها در خانه ها بلکه در قلبهایمان هم نفوذ پیدا کرده است.

"خیانت" تهدیدی جدی از سوی ماهواره و فضای مجازی
وی با اشاره به بررسی های انجام شده در این زمینه مبنی بر افزایش آمار طلاق که ناشی از اثر گذار بودن برنامه ها و سریال های ماهواره ای در بین خانواده هابوده است، بیان داشت: در سیستان و بلوچستان بحث اعتیاد و فقر دو عامل آمار بالای طلاق ها را شامل می شد ولی هم اکنون بحث خیانت هم به آن اضافه شده که این مهم نیز نشات گرفته از شبکه های ماهواره ای و فضا مجازی است.
مشاور دفتر حمایت از حقوق زنان در دادگستری استان در این رابطه ادامه داد: با روی کار آمدن شبکه های ماهواره ای و استقبال از فضای مجازی زنان جامعه علاوه بر اینکه از زندگی خود عقب ماندند از تربیت فرزندان هم غافل شدند از اینرو باید تاکید کرد که عدم مهارت در زندگی باعث می شود نه تنها فرزندان تربیت صحیح پیدا نکنند بلکه کانون گرم خانواده نیز برهم بخورد.

زنگ خطر طلاق زرد به صدا در آمد
وی در ادامه با اشاره به موضوع طلاق زرد در کشور و استان گفت: متاسفانه در این گونه از زندگی ها اکثر خانواده ها با وجود کنار هم بودن احساس خوشبختی و شادی نمی کنند و لبخند رضایت از زندگی بر لبانشان جاری نیست !زیرا امروز در جامعه اشکال مختلفی از طلاق را می‎بینیم که خانواده‎ها در این بین فقط برای حفظ آبرو و فرزندان خود با طلاق زرد جدا از یکدیگر زندگی می‎کنند.
این کارشناس اهم اقدامات انجام شده از سوی دفتر حمایت از حقوق زنان در دادگستری برای کاهش طلاق در جامعه را آموزش به دختران جوان و نوجوان در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: اخیرا برنامه هایی از طریق بخش فرهنگی دادگستری برنامه ریزی شده که کارشناسان مربوطه وارد مدارس شده و آموزش های مربوطه را به دختران جوان و نوجوان یاد داده و هشدارهایی در این زمینه می دهند که علاوه بر مومن بودن و رعایت حجاب، دشمن شناسی نیز نقش بسزایی در زندگی دارد زیرا امروز دشمن از پشت خنجر می زند و راه نفوذ برای فرو پاشی خانواده ها را برای خود باز می کند.

فرهنگ مهدویت باید عمیق و ریشه ای باشد
وی دادن مشاوره به خانواده ها را از دیگر برنامه های انجام شده بیان کرد و افزود: انجام مشاوره توسط این نهاد امروز در سطح استان در بین افراد خانواده فرهنگ سازی شده و اغلب خانواده هایی که قصد طلاق ندارند صرفا برای مشاوره به این مرکز مراجعه می کنند تا از آسیب هایی که در زندگی دارند پیشگیری کنند.
وی در همین رابطه تصریح کرد: ارائه راهکارهای مفید از سوی کارشناسان مربوطه در این مرکز نقش موثری را در جهت کاهش مشکلات خانوادگی ایفا کرده است.
اصلی آموزش به دو شیوه عمیق و هماهنگ را راهکاری برای کمرنگ کردن معضلات اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: هم اکنون جامعه به سمتی پیش می رود که نمی توان موضوعی به مردم حکم کرد بلکه باید با آموزش آنها را به یک مرحله از تشخیص رساند که خودشان خوب از بد را مشخص کنند که در همین راستا پرداختن به بحث مهدویت و تربیت مربی پیش دبستانی اهمیت دارد زیرا فرهنگ مهدویت باید عمیق و ریشه ای باشد و قبل از ازدواج به افراد آموزش داده شود.
وی آموزش هماهنگ را دومین راهکار مناسب عنوان کرد و ادامه داد: باید تمامی ارگان ها و سازمان ها هماهنگ عمل کنند زیرا در مقابله با دشمن باید همه راه های ورود را بست که این مهم می طلبد تمام سازمان ها یک برنامه آموزشی برای کارکنان خود داشته باشند و آموزش و پرورش نیز آموزش ضمن خدمت را برای ارتقاء سطح دانش و معلومات افراد در دستور کار برنامه های آموزشی خود قرار دهد.
وی بیان کرد: خانواده اصلی ترین نظام در اجتماع است که اگر خدشه ای به آن وارد شود جامعه هم ضربه می بیند.
مشاور دفتر حمایت از حقوق زنان در دادگستری استان گفت: در بعد مهارت های زندگی برخی از افراد هیچ مهارتی از جمله همسر داری، فرزند پروری و کدبانو گری ندارد.
اصلی در پایان اظهار داشت: در گذشته ای نه چندان دور ملاک ازدواج هنر و کدبانوگری بود اما امروز تحصیلات حرف اول را می زند که این مهم می طلبد افراد در کنار تحصیلات مهارت های زندگی را نیز فرا بگیرند و در دانشگاه ها هم یک واحد درسی به فراگیری مهارت های زندگی اختصاص یابد.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark