کد مطلب: 52452
 
به مناسبت هفته وحدت؛
برگزاری کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی در جنوب شرق
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی با حضور نمایندگان 4کشور در استان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
 
به گزارش زاهدانه، پیش از ظهر امروز حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی در استان خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با حضور نمایندگان 4کشور افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان در هفته وحدت برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این کنگره را توسعه، ترویج، همدلی و وفاق بین پیروان مذاهب اسلامی و شناخت مشترکات در قالب شعر و ادبیات و تولید و معرفی آثار فاخر ادبی عنوان کرد و گفت: این محورها با محتوای وحدت اسلامی در زبانهای فارسی، بلوچی، ترکی، کردی و عربی در بخش های شعر نو، شعر کلاسیک و مجموعه شعر برگزار می شود.

از کمبود موسسات و انجمن های فرهنگی در استان تا ترغیب مردم برای راه اندازی موسسات
این مسئول با بیان اینکه در هر بخش، هر زبان به طور مجزا داوری می شود، افزود: به نفرات اول تا سوم هر زبان جوایزی اهداء خواهد شد.
مسگرانی با اشاره به کمبود موسسات و انجمن های فرهنگی در استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این موسسات در حد توان خود حمایت لازم را انجام خواهد داد از اینرو باید این موضوع به چالش کشیده شود و مردم برای ایجاد و راه اندازی این موسسات نیز ترغیب شوند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark