کد مطلب: 35442
 
ماهواره جنگ تمام عیار رسانه ای دشمن
ماهواره یک وسیله ای است که هم می توان از آن استفاده درست کرد و هم نادرست...
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
ماهواره جنگ تمام عیار رسانه ای دشمن
 
به گزارش زاهدانه ، ماهواره یک وسیله ای است که هم می توان از آن استفاده درست کرد و هم نادرست ، اگر بر فرض هم بتوان از ماهواره در عالم امکان استفاده خوبی هم کرد ولی آن چیزی که در عالم واقع در حال تحقق است ، غیر از این است و مانند چاقویی است که فعلاً در حال بریدن دست و پا و سر است .

جنگ رسانه ای ، یکی از برجسته ترین جنبه های « جنگ نرم » و « جنگ های جدید بین المللی » است . اگرچه جنگ رسانه ای عمدتاً به هنگام جنگ های نظامی کاربرد بیشتری پیدا می کند ، اما این به آن مفهوم نیست که در سایر مواقع ، جنگ رسانه ای در جریان نبوده یا مورد استفاده قرار نمی گیرد . جنگ رسانه ای ، تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها به صورت غیر رسمی ، ادامه داشته ، هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از رسانه ها ، بهره گیری می کند .

جنگ رسانه ای ، ظاهرا میان رادیو و تلویزیون ها ، مفسران مطبوعاتی ، خبرنگاران خبرگزاری ها ، شبکه های خبری و سایت های اینترنتی جریان دارد . اما واقعیت این است که در پشت این جدال چیزی به نام « سیاست رسانه ای یک کشور » نهفته است که مستقیماً توسط بودجه های رسمی مصوب مجالس کشورها یا بودجه های سری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و سرویس های جاسوسی تغذیه می شود .

در سال 73 تنها 3 شبکه فارسی زبان که متعلق به منافقین و سلطنت طلبها بود علیه انقلاب اسلامی فعال بود ، اما این تعداد در سال 91 به 125 شبکه فارسی زبان رسید که به هویت و فرهنگ انقلاب اسلامی تهاجم می کنند که 13 شبکه آن در قالب نمایش فیلم و سریال مستهجن ، جوانان و خانواده ها را به صورت مستقیم هدف گرفته اند بخشی از این شبکه ها مذهبی هستند بخشی دیگر از این شبکه ها مسائل سیاسی را دنبال می کنند که همواره با شایعه پراکنی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران همراه است .هزینه های سرسام آور این شبکه های ماهواره ای معلوم نیست چگونه و از چه طریقی تامین می شود . اما هر آنچه هست از سر خیرخواهی نیست، اما باید هر حقیقت جویی این سوالات را از خود بپرسد ؟

1- آیا شبکه های ماهواره ای با دین و ارزش ها و فرهنگ ما سازگارند ؟

2- چرا افراد متدین علاقه ای به استفاده از ماهوار ندارند؟

3- شبکه هایی که به نام دین در صدد اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند چرا و چگونه حمایت و پخش می شوند ؟

4- چرا در برنامه های ماهواره بر وجود مشروبات الکلی بر سر سفره اصرار می کنند ؟

5- چرا بعد از ورود ماهواره به خانه ها آشفتگی در روابط خانوادگی دیده می شود ؟

6- ماهواره چگونه بین روابط زوجین تاثیر منفی می گذارد؟

و در انتها باید گفت : آیا استفاده کنندگان از محتوای ماهواره در قبال آن جواب مناسبی برای ائمه ، اهل بیت ، امام و شهدا دارند؟

اکبر.ت
Share/Save/Bookmark