کد مطلب: 35712
 
نخستین رییس دادپزشک سیستان و بلوچستان منصوب شد
دکتر ˈمحمود خدادوستˈ رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور طی حکمی دکتر ˈرضا عبدیˈ مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان را با حفظ سمت به عنوان نخستین رییس دادپزشک این استان منصوب کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
نخستین رییس دادپزشک سیستان و بلوچستان منصوب شد
 

به گزارش زاهدانه ، مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: طرح دادپزشک در راستای برون سپاری خدمات پزشکی قانونی به بخش خصوصی به اجرا در آمده که بر اساس این طرح بخشی از موارد مرگ و میر که نیازی به ارجاع به سیستم قضایی ندارند ساماندهی و جواز دفن برای آنان صادر می شود.

دکتر ˈرضا عبدیˈ افزود: هم اکنون در برخی از مناطق دریافت گواهی فوت و دفن با مشکلاتی رو به رو است و اجساد برای صدور این گواهی به پزشکی قانونی ارجاع می شود که این مساله سبب اتلاف وقت و سرگردانی نزدیکان آنان می شود.

وی با بیان اینکه به موجب این طرح مرکز ساماندهی صدور جواز دفن ایجاد می شود اظهار داشت: با اجرای این طرح پزشکانی که تخصص پزشکی قانونی دارند، می توانند با صدور گواهی فوت از اعزام اجسادی که نیاز به انتقال به پزشکی قانونی ندارد، جلوگیری کنند.

وی افزود: در واقع همکاران ما در این مرکز به آن دسته از موارد فوتی که الزام قانونی به پزشکی قانونی و سیستم قضایی ندارد مانند فوت های عادی در منزل یا در بیمارستان ها که امکان تعیین علت مرگ وجود دارد رسیدگی و برای آنان جواز دفن صادر می کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در قالب این طرح مرکز ساماندهی صدور جواز دفن در مرحله نخست در زاهدان راه اندازی می شود گفت: هم اینک برای اجرای این طرح از پزشکان پزشکی قانونی استفاده می شود و سایر پزشکان در صورت تمایل می توانند بعد از گذارندن یک دوره آموزشی در این طرح شرکت و اقدام به صدور جواز دفن کنند.

عبدی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر سیستان و بلوچستان در چند استان دیگر کشور نیز در حال اجراست گفت: طرح دادپزشک در راستای استاندارد سازی صدور جواز دفن، گواهی فوت به روش علمی، کمک در ایجاد بانک اطلاعات مرگ و میر ایرانیان و ممانعت از ارجاع بی مورد اجساد به دستگاه قضائی اجرا می شود.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب پژوهشی به منظور پیشگیری از خطاهای پزشکی و نیز پیشگیری از مرگ های غیر طبیعی از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام /

Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا