کد مطلب: 55332
 
در راستای ارزان سازی سفر برای گردشگران نوروزی در جنوب شرق؛
40 واحد بوم گردی در سیستان وبلوچستان ایجاد شد/ از شاهنامه خوانی در کوه خواجه تا برگزاری جشن نوروزگاهی در تفتان
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد: در راستای ارزان سازی سفر برای مسافران و گردشگران نوروزی و با هدف مهاجرت معکوس به روستاها و بهبود معیشت مستقیم برای اولین بار در استان اقدام به ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری استان شد تا علاوه بر ایجاد جذابیت از طریق فرهنگ بومی استان برای گردشگران نیز منبع درآمد بسیار خوبی ایجاد شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
 
مجتبی میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری سال 96 معرفی شده است، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی برنامه های مختلفی با شعار "نوروز متفاوت خدمات متفاوت" پیش رو دارد بگونه ای که برنامه های نوروزگاهی این سازمان یک روز قبل از آغاز رسمی ستادهای اجرایی سفر که 25 اسفند ماه است در زاهدان آغاز شده است.


وی با بیان اینکه جشن نوروزگاهی در کوه خواجه و تفتان برگزار می شود، گفت: در تلاش هستیم با دعوت از کشورهایی که در حوزه نوروز به صورت مشترک برنامه دارند این جشن را به صورت بین المللی برگزار کنیم.
این مسئول برپایی نمایشگاه و جشنواره های نوروز را از جمله اقدامات میراث فرهنگی در استقبال از سال نو عنوان کرد و افزود: جشنواره های گردشگری در چابهار با همکاری منطقه آزاد، مسافرت و گردشگری دریایی در ایام نوروز از طریق چابهار به عمران، برگزاری ورزش های آبی، اجرای سیزده برنامه های آموزشی برای فعالین گردشگری و آمادگی در میزبانی شایسته از گردشگرانی که وارد استان می شود نیز از دیگر اقداماتی است که در طی این مدت انجام خواهد شد.


وی شاهنامه خوانی در کوه خواجه را برنامه محوری این سازمان معرفی کرد و ادامه داد: برای اولین بار در استان از ظرفیت راهنمایان گردشگری بهره برده تا بتوان در اکثر سایت های گردشگرپذیر و پرتردد برای معرفی استان به گردشگران و مسافران نوروزی گام های موثر برداشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان از افزایش دو برابری آژانس های گردشگری نسبت به سال گذشته و افزوده شدن هزار تخت به مجموعه تشکیلات گردشگری در سیستان وبلوچستان خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارزان سازی سفر برای مسافران و گردشگران نوروزی و با هدف مهاجرت معکوس به روستاها و بهبود معیشت مستقیم برای اولین بار در استان اقدام به ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری استان شد تا علاوه بر ایجاد جذابیت از طریق فرهنگ بومی استان برای گردشگران نیز منبع درآمد بسیار خوبی ایجاد شود.


میر حسینی با بیان اینکه بیش از 15 مجموعه گردشگری زیرنظر سازمان میراث فرهنگی در نقاط مختلف استان وجود دارد که مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی آغاز شده است، گفت: خانه ابویی، چهارراه رسولی، کلاته رزاق زاده، مجموعه های گردشگری ایران بلوچ، گراناز، براسان و غیره در زاهدان نیز در ایام نوروز آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.
گفتنی است از 40واحد بوم گردی در روستاها که با هدف گردشگری در استان پیش بینی شده تعداد 18 واحد تبدیلی و 22 واحد ایجادی است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark