کد مطلب: 57312
 
با استقبال بی نظیر مردم؛
واقعه عظیم غدیر خم در زاهدان بازسازی شد
برای چهارمین سال متوالی، واقعه غدیر و حجه الوداع پیامبر مکرم اسلام(ص) عصر امروز سه شنبه همزمان با عید سعید غدیرخم به همت سپاه ناحیه زاهدان بازسازی شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ مسئولان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی شهرستان  زاهدان با حضور باشکوه در جبل‌الشهدا این شهرستان از نزدیک صحنه‌های بازسازی شده واقعه حجه‌الوداع پیامبراعظم(ص) و غدیرخم را به تماشا نشسته و هنگام حضور کاروان‌های فرضی حجاج با ذکر تکبیر و صلوات شور و حال خاصی به مراسم بخشیدند.

فرمانده سپاه ناحیه زاهدان در این مراسم بیان کرد: غدیرخم اگر با زبان هنری انتقال پیدا کند در ذهن مردم ماندگار خواهد بود و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند.

سرهنگ خدارحم سارانی افزود: معرفی غدیر، شناسایی سیره نبوی و معصومان با استفاده از هنر و کمک به گسترش معارف الهی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم نیز بیان داشت: غدیر جریانی است که آیات متعددی بر آن نازل شده و محور وحدت و نقطه مشترک بین شیعه وسنی در زمینه امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی افزود: حضرت علی(ع) در همه زمینه‌ها برای مردم الگوی واقعی هستند.

وی ادامه داد: مهمترین درسی که باید از آن حضرت بگیریم پرهیز از تعصبات قومی و وسعت دید و ارتقا سطح معرفت و آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark