کد مطلب: 56214
 
آخرین وضعیت پارکبان ها در کلان شهر زاهدان؛
30 هزار تومان هزینه برای جای پارک خودرو!/ پارکبان ها معضل جدید خیابان ها
در حالی افراد با خرید برچسب مخصوص کارت پارک، 10 تا 30 هزار تومان به پارکبان پرداخت می کنند که برخی شهروندان از دریافت چنین هزینه ای گلایه مند بوده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
 
به گزارش زاهدنیوز، یک روز تعطیل یا غیرتعطیل صبح و شب فرقی ندارد به محض پارک کردن خودرو مردی جلیقه پوشیده با یک قبض در دست دوان دوان به سمت مان می آید که یا باید اقدام به خرید کارت پارک کنید یا ماشین خود را در این مکان متوقف نکنید.
این نخستین اقدام پارکبان ها با شهروندان است و کمی بعدتر صدای اعتراض یک راننده به پا می شود که برای نیم ساعت چرا باید هزینه اضاف پرداخت کنم و این در حالی است که اغلب پارکبان‌ها از وظایف و اختیارات خود آگاهی ندارند و فعالیت خیلی از آنها خارج از دایره قانون است.
در این طرح افراد با خرید برچسب مخصوص، 10 تا 30 هزار تومان به پارکبان پرداخت می کنند که سه هزار تومان آن هزینه برچسب است و بقیه به عنوان شارژ در سیستم برای خودرو ثبت می شود به گونه ای که از زمان نصب برچسب بر شیشه خودرو هر زمان افراد خودروی خود را در حاشیه مشخص شده پارک کنند، پارکبان توسط دستگاه بارکد برچسب را ثبت سیستم می کند؛ به گفته برخی پارکبان ها پارک خودرو به مدت نیم ساعت رایگان است اما در صورتی که بیش از نیم ساعت شود هزینه استفاده از حاشیه خیابان به صورت تصاعدی محاسبه و از شارژ خودرو کم می شود.
زمانی هم که خودرو از پارک خارج شود برچسب نصب شده که به سیستم هوشمند مجهز است خروج خودرو از پارک را از طریق دستگاه به اطلاع پارکبان می رساند و به این ترتیب مدت زمان استفاده از حاشیه خیابان و هزینه آن مشخص می شود.
علی ای حال در حالی این طرح در اکثر خیابان های زاهدان اجرا می شود که پارک خودرو در خیابان ها برای شهروندان مشکل ساز شده و اعتراض هایی در پی دارد.
محمود دشتی قائم مقام و معاون برنامه ریزی شهردار زاهدان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت پارکبان ها اظهار کرد: در همه شهرهای کشور طرح پارکبان ها اجرا می شود.
وی گفت: قرار داد با شرک قبلی تمام شده اما مجددا کارهای قانونی اش در حال پیگیری است تا پیمانکار جدیدی گرفته شود.
قائم مقام و معاون برنامه ریزی شهردار زاهدان خاطر نشان کرد: در طرح جدید سعی شده تا نواقصی که در طرح قبلی بود برطرف شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark