کد مطلب: 57754
 
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:
سرمایه گذاری بالغ بر 417 هزار میلیون ریال در بخش معدن استان از ابتدای سال جاری
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری بالغ بر 417 هزار میلیون ریالی در بخش معدن استان از ابتدای سال جاری خبرداد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۷
 
محمود رضا رحمتیان به خبرنگار زاهدنیوز گفت: به منظور پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا و در راستای جذب سرمایه گذاری جدید و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار، در نه ماهه اول سال 98، تعداد 190 درخواست صدور پروانه اکتشاف،39 فقره پروانه اکتشاف،9 فقره گواهی کشف،8 فقره پروانه بهره برداری و14 فقره مجوزبرداشت صادر گردیده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در بخش معدن استان سرمایه گذاری کل برابر با 417 هزار و 833 میلیون ریال از ابتدای سال جاری است و برای 449 نفر براساس طرح مصوب اشتغال ایجاد کرده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پهنه های اکتشافی (مطالعات اکتشافی بزرگ مقیاس) واگذارشده قبلی در نه ماهه امسال، نیز تصریح کرد : سهم استان (بخش دولتی و خصوصی) از عملیات اکتشافی در 270 هزار کیلومتر مربع پهنه در سطح کشور میزان 144 و 566 کیلومتر مربع بوده که 53.5 درصد مساحت پهنه ها را شامل می شود.

رحمتیان خاطرنشان کرد: در تعداد پهنه ها هم سهم استان سیستان و بلوچستان از 36 پهنه در کشور دارای 15 پهنه بوده که 41 و 6 دهم درصد از تعداد پهنه ها را شامل می شود.

وی درپایان گفت: همچنین طی فعالیت های اکتشافی انجام شده در پنج سال گذشته در کشور میزان 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی هزینه شده است که سهم استان مبلغ 510 میلیارد ریال بوده که 9.3 درصد کل هزینه ها را شامل می شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark