کد مطلب: 61885
 
ماجرای تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها در کلان‌شهر زاهدان چیست؟
تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها داد مردم زاهدان را در آورده است و از مسئولان استان درخواست دارند تا بر این وضعیت نظارت و این درد را چاره‌ای بیندیشند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، نان در فرهنگ ایران و ایرانی از قداست و منزلت خاص برخوردار است و باتوجه‌به شرایط اقتصادی مهیاکردن بستر برای تهیه نان باکیفیت بالاتر و آسان‌تر از مهم‌ترین کاری است که متولیان امر می‌توانند انجام دهند.

اخیراً در سطح شهر‌ زاهدان، مشاهدات میدانی حاکی از تعطیلی زودهنگام برخی نانوایی‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله اتمام سهمیه آرد است.

با اصلاح نرخ آرد به هدف کنترل قاچاق به آن‌سوی مرز‌ها و اقدامات دولت برای ساماندهی این موضوع، ساعت کار برخی واحد‌های نانوایی کاهش‌یافته که همین امر با گلایه شهروندان روبرو شده است.

شهروندان زاهدانی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها از کیفیت پایین، کم‌فروشی و همچنین تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها گلایه دارند.

شهروندان زاهدانی طی تماس تلفنی به خبرنگار زاهدنیوز از کمبود نان و کم‌کاری نانوایی‌ها و عدم نظارت بر نانوایی‌های در این شهرستان گلایه داشتند.

میری یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: در این شهرستان وجود برخی از مشکلات در عرضه نان مانند کمبود کیفیت و نبود تایم مشخص شروع بکار در نانوایی‌ها از مهم‌ترین دغدغه و گلایه بنده و اکثر شهروندان است.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی با اشاره به اینکه وقتی قیمت نان افزایش یافت باید کیفیت نان هم‌افزایش یابد گفت: نظارت‌ها باید بیشتر شود؛ زیرا باتوجه‌به گرانی برنج در بازار بسیاری از مردم مصرف اصلی خود را نان در نظر گرفته‌اند که بسته‌بودن نانوایی‌ها شهروندان را دچار سردرگمی می‌کند.

توسعه واحدهای خبازی بایستی در اولویت قرار گرفت

محمدرضا سرگزی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سلامت نان با سلامت جمعی مردم ارتباط مستقیم دارد و باید تلاش کنیم که نانی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد با بهترین کیفیت ممکن باشد.

وی افزود: ساعت پخت نانوایی هایی که افزایش سهمیه داشته اند افزایش خواهد یافت و تمامی واحد های خبازی بر اساس بنر اعلام ساعت پخت جدید نصب شده در هر واحد خبازی، پخت خواهند کرد.

سرگزی گفت: اعضای کارگروه در راستای نظارت بر ساعت دقیق پخت، از خبازی‌ها بازدید و همچنین تشدید بازرسی‌ها نیز در دستور کار خواهد بود.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛ مجتمع‌های نان به‌صورت ثابت از ۷ صبح تا ۹ شب باید پخت داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خاطرنشان کرد: برای ما، ارزش یک نانوا در حفظ سلامت آحاد جامعه در حد یک پزشک است و باید جایگاه نانوایان به‌صورت مطلوبی در بین مردم و جامعه شناخته شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark